През последните години една модна тенденция изпъква ярко на червения килим – т.нар. „гола" рокля, създадена, за да подчертае тялото и да разкрие максимално много кожа. Този стил се превърна в предпочитан избор за редица знаменитости, стремящи се към внимание и провокация, и бързо си спечели популярност в света на шоубизнеса, информират от CNN.
Тази година стилът претърпя сериозно предизвикателство. Само 24 часа преди началото на филмовия фестивал в Кан, в официалния дрескод беше въведено ново изискване – пълна забрана на разголеното облекло не само на червения килим, но и във всички зони на събитието. Според сайта на организаторите тази промяна е въведена по „съображения за благоприличие".
Това решение със сигурност ще повлияе на нарастващата мода на „голите" рокли и ще накара стилистите на знаменитостите, които се отправят към Южна Франция, да преосмислят избора си на тоалети.
Можем спокойно да предположим, че червеният килим в Кан тази година ще изглежда съвсем различно от предишни издания. Миналата година, например, моделът Бела Хадид се появи в напълно прозрачна горна част на рокля от Saint Laurent, а фотографката Надя Лий Коен бе облечена в фина плетена прозрачна рокля от същата марка на премиерата на „Пелените". Актрисата Вики Крипс също привлече внимание с будоарен тоалет от Armani Privé. Но с новите правила на фестивала, които забраняват „гола" визия, не е ясно дали подобни облекла ще бъдат допуснати тази година, дори ако разкриват само частично тялото.
Вместо да внесе яснота, новото правило оставя много въпросителни. Как точно организаторите дефинират „голота"? Ще се броят ли за нарушаващи правилата визии с щампи на голо тяло, каквито Жан-Пол Готие представи още през 90-те? Или се има предвид само реалната експозиция на кожа? Подобни въпроси възникват и при случаи като този на актрисата Флорънс Пю, чиято рокля Valentino с леко прозрачен бюст предизвика шумен отзвук.
Новото изискване, една от двете основни промени в дрескода, заедно със забраната на прекалено обемни тоалети с дълги шлейфове, вероятно е реакция не само на нарастващата популярност на разголените рокли, но и на все по-шокиращи примери. Такъв е случаят с Бианка Цензори, съпругата на Йе, която на тазгодишните награди „Грами" се появи в почти нищо – прозрачна мрежа без бельо и без изкуство. Тоалетът ѝ символизираше не естетическа провокация, а директен шок, напълно лишен от нюанс.
За организаторите на филмовия фестивал в Кан това е вид ексхибиционизъм, който те предпочитат да държат на плажа и извън червения килим.