Над 72% е делът на родната продукция при месото и месните продукти, които предлага веригата
"Клиентът изисква качество и е свикнал да го открива при нас. В Kaufland приемаме изключително отговорно тези очаквания и работим последователно всеки ден, за да осигуряваме доказано качествена и свежа храна за българските домакинства всеки ден", коментира Васил Василев, директор "Свежи храни" на Kaufland България.
"Шеф Месар" - не просто месо
Поредно и особено открояващо се доказателство за това, че тезата му е вярна, е новата собствена марка прясно месо на Kaufland България - "Шеф Месар", с гарантирано качество от независимия институт за сертификация TUV Nord България. Линията включва 18 продукта пилешко и телешко месо от български производители, както и прясно свинско месо от внимателно подбрани доставчици.
"Представихме я на пазара през май, продуктите вече спечелиха доверието на клиента и станаха едни от най-предпочитаните при избора му на качествено и прясно месо. До момента сме реализирали продажби на близо 330 000 бройки месни продукти под собствена марка "Шеф Месар". Сред фаворитите са цялото пиле, телешкият бургер, мляното месо от свинска плешка и телешкото мляно месо", изброява Васил Василев.
За да е максимално свежо за потребителя, месото на "Шеф Месар" се пакетира по съвременни опаковъчни технологии на място от производителите веднага след разфасоване, когато е най-прясно. Опакова се в защитна атмосфера, съобразена с конкретния продукт, за да могат свежестта, цветът и вкусовите му качества да се съхранят максимално дълго. Затова помагат съставките на контролираната среда в опаковата - добре пречистените кислород, въглероден диоксид и азот.
Гаранция от TUV Nord България
Качеството на продуктите от марката "Шеф Месар" е гарантирано от TUV Nord България. Независимият институт за сертификация и на хранителни стоки проверява всички доставчици на марката, гарантира качественото производство и спазването на всички законови мерки. Всички 18 продукта от "Шеф Месар" носят знака "Контролирано качество при производителя" върху опаковката, което е резултат от успешно преминати многократни и задълбочени, отчасти и необявени проверки и лабораторни изследвания на продукцията от страна на сертифициращия орган.
"В Kaufland държим да контролираме качеството на продукцията на всяка стъпка от веригата на доставка. Това важи особено много за продуктите под нашите собствени марки, където компанията взима активно участие във всеки етап от производството. И тъй като качеството при нас не е само на думи, се радваме, че продуктите ни преминаха успешно тестовете и на доказани независими експерти по качеството, каквито са партньорите ни от TUV Nord България", обяснява Васил Василев.
"Проверихме качеството на месото с марка "Шеф Месар" по 4-степенна система. Тя включва изненадващи проверки на място при доставчиците на месо, лабораторни изследвания на взетите проби, внимателен мониторинг на правилното транспортиране на продукцията от доставчика до търговската мрежа и проверка чрез т.нар. "тайни клиенти", които подбират продукти за тест от независими акредитирани лаборатории", казва Стоян Йотов, управител на института за сертификация и на хранителни стоки TUV Nord България.
Гаранция от доставчика
"Гарантираме качеството на месото с марка "Шеф Месар", което произвеждаме за Kaufland България, като контролираме всички точки - от получаването на месните суровини, влагането им в продуктите, условията на труд и доставката до мрежата хипермаркети в цялата страна", разказва Петя Чокоева, специалист по качеството в «Гарантмес» ЕООД.
Завишени изисквания
Освен задължителното законово изискване производителите да осигуряват безопасността на храните при производство и доставка, Kaufland България налага и допълнителни условия, за да гарантира качеството на месото, което предлага в своите хипермаркети.
"Очакваме от производителите и доставчиците да са сертифицирани и по международните продуктови сертификати за безопасност на храните като BRC и IFS, както и по ISO FSSC 22000 - стандарт, който гарантира, че процесите, осигуряващи безопасността на продукцията, се управляват изрядно", изтъква Васил Василев.
Регулярен независим контрол
Месото в Kaufland България преминава лабораторни анализи и тестове в акредитираната българска лаборатория «Глобалтест» 4 пъти в годината. Всяка година търговската верига преминава и независим външен международен одит за норми и вътрешни изисквания за работа със свежи храни. Той се осъществява от световния лидер в сферата на проверката, верификацията, тестването и сертифицирането - SGS.
Шест степени на вътрешен контрол
"Изключително много държим да прилагаме прецизен вътрешен качествен контрол на месото. Затова сме разработили 6-степенна проверка на качеството още при приемането на месната продукция в нашия централен склад", заявява Васил Василев.
Контролът започва с визуална инспекция - продуктите трябва да отговарят на изискванията на компанията за форма, тегло, размер, цвят и визия. Измерва се температурата както на артикула, така и на помещението, в което той ще се съхранява. Следи се внимателно информацията на етикета и съответствието й с изискванията на търговската верига.
Непрекъсната хладилна верига
Kaufland България гарантира прецизен и съобразен с конкретния месен продукт температурен режим на логистика - от транжорната до свежите витрини в хипермаркетите. На всяка стъпка от веригата на доставка температурата се поддържа между 0 и 4 градуса.
Проверката - майка на знанието
"Качественият контрол на месото далеч не приключва с доставката му в нашите хипермаркети. Напротив. Повтаряме цялата процедура по окачествяване и там. В специално създадените хладилни помещения в складовете на нашите хипермаркети извършваме още веднъж контрол върху формата, размера, цвета и визията на месото. Измерваме и температурата на продукцията при доставянето й във всеки наш обект", подчертава Васил Василев.
Постоянен поглед върху условията на съхранение
99% от месото и месните продукти в свежите витрини на Kaufland България се транспортират към хипермаркетите на търговската верига в страната още в същия ден, в който са доставени в централния склад.
"Продукцията се задържа във свежите ни витрини до 24 часа след излагането й за продажба. Артикули като мляно месо, субпродукти и месо с кост дори не пренощуват. Температурата на свежата витрина се контролира вътрешно по три пъти на ден, а външна акредитирана фирма я следи денонощно чрез датчици, които я измерват във всеки един момент", обяснява Васил Василев.
Българското преобладава
"Делът на родната продукция при месото и месните продукти, които предлагаме, е 72%. Родните производители на прясно месо, с които работим, идват от 9 региона. Най-голям е броят им в Хасково, Стара Загора, Варна и Велико Търново", посочва Васил Василев.
Заедно с пилешките и телешки продукти от собствената серия "Шеф Месар" компанията вече има общо 26 продукта на 6 собствени международни хранителни марки, които държи да бъдат произведени от български производители за местния пазар. Друг такъв пример е киселото и прясно мляко на собствената марка K-Classic, които предлагат у нас и са изцяло родно производство за родния пазар.
Прясно от малката семейна ферма
Вече втора година Kaufland България развива мрежа от фермерски щандове, специално обособени на територията на хипермаркетите. Компанията има 17 щанда, в които предлага продукцията на над 20 малки и средни български производители, семейни мандри и ферми от различни региони. В тях към момента преобладават млечните продукти - над 70 вида, следвани от колбасите - близо 25.
"Фермерските ни щандове предлагат продукцията на малките производители, които се намират в околностите на конкретния град. Предлагат се чисти продукти, без добавки, чието високо качество тестваме и контролираме предварително", завършва Васил Василев.