Напоследък, използвайки като повод епидемията от COVID-19, някои американски политици спекулират със завръщането на американските компании от Китай в родината или преместването им в Югоизточна Азия и насърчават „декитаизирането" на глобалната индустриална верига. Това очевидно има за цел смекчаване на вътрешните проблеми на САЩ и изместване вниманието на хората, съобщава Радио "Китай".
За транснационалните компании най-важният въпрос ще бъде какво ще загубят след като се оттеглят от Китай? Разбира се това е конкурентоспособността! Може да се попитат американските потребители дали те са съгласни да платят 2 000 долара за един смартфон или 25 долара за чифт чорапи?
Освен това транснационалните компании не искат да стоят далеч от потребителите. Разполагането на фабриките им в Китай има за цел те да бъдат близо до огромния потребителски пазар на страната.
Докато някои държави насърчават „декитаизирането", самият Китай ускорява възобновяването на своята индустриална верига. Трябва да подчертаем, че дигиталната икономика показа голямата си издръжливост и жизненост по време на епидемията, което представлява не само перспективата за китайското управление, но и предоставя големи възможности за възстановяването на китайската икономика. Според председателя на Блекстоун Груп Стивън Шварцман, Китай ще бъде държавата, която най-бързо ще се възстанови от епидемията и ще играе по-голяма роля в бъдещия свят.
При такава ситуация е немислимо оттеглянето на транснационалните компании от Китай. Според коментара на „Файненшъл Таймс", настоящата пандемия е глобална криза, а не криза на глобализацията. Единствено сплотеността и сътрудничеството ще помогнат за овладяването ѝ и за икономическото развитие