
За да нямаме много изоставане, имаме предложение увеличението да е с 15% от 1 март", каза министърът на образованието
Трябва да разчупим културата за заучаване и възпроизвеждане, както и културата на формализма - тя трябва да бъде заменена с отговорност за резултатите в училище. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев при изслушването му в просветната комисия в парламента. Той беше попитан какви ще са приоритетите в работата му. Министърът уточни, че сред предизвикателствата е това как учат децата, които ще са активни на пазара на труда след 40 години.
Първо трябва да има промяна в учебните програми и учебния план преди да се стигне до задължителна матура по математика. Идеята обаче трябвало да бъде подложена на обществена дискусия. Множество ресурси отиват в националните външни оценявания след 10-и клас, има по-голям смисъл от матура по математика, уточни Красимир Вълчев.
До края на април ще бъде представен на обществено обсъждане проект за промяна в Закона за предучилищното и училищното образование. Той предложи на депутатите да направят 1-2 тематични дискусии през следващите месеци. До края на седмицата ще бъде предложена и визия за промяна в учебните програми.
"Ако имаме базов консенсус, едно от нещата е, че трябва да имаме подкрепени и мотивирани учители. Това се постига с по-добри възнаграждения. Докато се прави бюджета, всеки министър до последно не е сигурен и е въздържан да говори. Това, което имам като уверение, е, че ще бъдат планирани тези 499 милиона за увеличение на възнагражденията на педагогическия персонал. От 2024 г. в бюджета имаме изоставане 8%. За да нямаме много изоставане, имаме предложение увеличението да е с 15% от 1 март", каза още Красимир Вълчев.