Липса на достатъчно хора и структури в страната да довели до слабия резултат на "Синя България" от 1,57% или 33 613 гласа. Това показват изводите на членовете на изборния щаб, а и на самите участници в листите.
Синя България не е получила нито един глас в около 40% от секциите в страната. В София е едноцифрено число, в Пловдив - 14%, т.е има области, в които този процент е огромен. Над половината от вота е мобилизиран в хода на кампанията, показва анализа на лидера на изборния щаб Любка Дойнска.
На Северозапад се оказва, че нито една от партиите не е била добре представена и няма структури. Областните не стигат за покриване на всяка община, град и село. Това доведе до претоварване на някои хора, я други не участваха достатъчно. Невъзможността да преведем на разбираем език основните ни приоритети също беше проблем. Не говорихме достатъчно по оста либерализъм - консерватизъм. Отново влизаме в хипотезата "Харесваме ви, но няма да влезете". Отделно има и оттегляне на част от хората, както и притеснение ще могат ли да продължат да финансираме кампаниите си, гласи още анализът.
Той бе представен на Национално съвещание на формацията в София за анализ на резултатите от вота на 9 юни.
Повечето говорители признаха, че не са изненадани от резултата си. Някои признаха, че е имало проблеми с комуникацията. Всеки избирателен район си имал Вайбър група, където да обсъждат всичко, но имало координатори, които не си вдигали телефона.
"Успяхме да оформим посланията си, да са ясни и напълно различни от тези на опонентите ни. Нашата идеологическа основа е дясната политика, която предвижда намаляване на ролята на държавата в икономиката и присъствие в секторите, където сега отсъства. Ние се справихме добре със стандартизирането и артикулирането на тези послания, но не ни стигна времето да ги предадем на хората", коментира водачът на 24 МИР Никола Янков.
Може би над 50% не разбраха, че има такова нещо като "Синя България", от тях малка част ни харесаха, а още по-малка гласуваха за нас. Този резултат не е неочакван. Имаше малко повече очаквания на база социологически проучвания, но те бяха на база избирателна активност над 48%, каза още той.
Водачът в Благоевград пък направи конкретни предложения за подобряване на бъдещите резултати - без войнстваща реторика и механично да се привлече още някоя партия, която да донесе 1-2% отгоре.
Даде пример с ВМРО, ДСБ и СДС, но се съгласи, че партията на Атанас Атанасов е в "удобна прегръдка" с ПП-ДБ, а на Румен Христов - с ГЕРБ.