Проектът за патронажната грижа в Пловдив, който осигурява ежедневна помощ на възрастните хора в нужда, ще бъде удължен със 6 месеца. Това заяви заместник-кметът Георги Титюков на заключителната пресконференция по повод приключването на проекта.
Има осигурено финансиране и ресурс, допълни той.
Над 2000 човека в нужда са получили патронажна грижа от 2014 до 2020 г. Още 650 души са били наети в сектора на социалните услуги за същия период. Това показват разчетите на община Пловдив.
В рамките на една година е била осигурена подкрепа на възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда и във връзка с разпространението на COVID-19.
Проект „Патронажна грижа+ в Община Пловдив“ е на стойност 2 823 558,18 лв. и се изпълняваше в две направления.
В рамките на Направление 1 се осигури предоставянето на интегрирана здравно-социална услуга, насочена към 585 възрастни хора и лица с увреждания и от уязвими групи, в т.ч.- лица, засегнати от COVID-19. Спектърът от услуги включваше комплекс от почасови мобилни здравно-социални услуги в домашна среда, включително-психологическа подкрепа и консултиране, които се предоставяха за до 2 часа на ден за срок от 12 месеца.
По предварително уточнен график се предоставяха услуги по домовете на потребителите, нуждаещи се от медицински манипулации, психологическа подкрепа, рехабилитация или от подкрепа за извършване на ежедневни битови дейности, както и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с др. средства, разл. от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с др. средства, разл. от тези по Операцията.
Чрез Направление 2 се осигури реализирането за 12 месеца на поддейности, насочени към 657 служители в 52-те социални услуги – делегирани от държавата, обслужили 1512 потребители, а именно:
- закупуване на предпазни средства за служители и потребители на социалните услуги
- въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги
- тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID19;
- въвеждане на мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите, в т.ч. и физическо разделяне/преграждане на помещения с цел отделяне на потребители, засегнати от COVID-19 или рискови групи;
- осигуряване на допълнителни плащания на персонала на социалните услуги - ДДД;