Съюз на българските транспортни работници изпрати становище по повод информации за условията, предлагани на шофьорите на товарни автомобили при пътуванията им с изгорелия в Йонийско море ферибот на "Грималди груп".
"Шофьорите са недоволни само от условията в каютите на корабите на този превозвач, а не от всички предлагащи такъв морски транспорт. Никога не са отправяни критики към корабите на Anek, Superfast ferries или албанският превозвач Albanian lines, които осъществяваше тези превози между Гърция и Италия. Това са превозвачи, чиито условия може да се сравнят с 4 звездни хотели", се казва в позицията на Съюза.
Допълват, че "Grimaldi group" предлага условия като "неработещи тоалетни, неработещи бани, липса на топла вода или вода като цяло , липса на чисто спално бельо, липса на основни спални принадлежности като възглавници и одеяла (имало е случаи на липсващи матраци на леглата), неработещи климатици, липса на осветление". Според сдружението на международните шофьори, почистването на каютите ставало веднъж месечно, не се спазвали противоепидемични мерки, като "в каюта два на три метра се тъпчат по 4 човека често без оглед на тяхната националност, а понякога дори и пол".
Забранено е спане в кабините на камионите, но "срещу малка почерпка, екипажът си затваря очите и оставя необезпокоявани шофьорите да спят в кабината на камиона", а това било практика само на фериботите на тази компания, допълват от Съюза.
От "Grimaldi" обаче излязоха със становище, че оплакванията на шофьорите са неоснователни, а каютите и общите части били почиствани и дезинфекцирани редовно.