
Протестиращите от наземния транспорт пресолиха супата и то много!
Дори онези, които им симпатизират, се огледаха в собствените си възнаграждения и се усетиха, че са учили години наред, търпят несгодите на своята професия; че носят отговорност , често и за живота на други хора и дори не могат да се надяват на резки увеличения във възнаграждението.
Водачите на протестиращите, които са ги навили като механични играчки да повтарят „освен 400 лева друго не приемаме", щяха да са удържали победа, ако бяха договорили бърз ремонт на сервизните помещения в депата; качествена безплатна храна за хората на дежурство и някакво увеличение.
Не трябвало да се противопоставят браншове. Напротив! Сега вече задължително ще ги противопоставим и ще посочим медицинските сестри. Задължително ще ги посочим! Ще посочим липсата на персонал в детските градини, където родители дебнат като хиени да посочат служителка в небрежно изпълнение на задълженията и́ и да я изтипосат в новините.
Да ги противопоставим на социалните работници, които са всеки ден потопени в човешки трагедии и са длъжни да разрешават неспасяеми проблеми, но са изключително ниско заплатени.
Сега Терзиев ще бъде герой и спасител на всички зрелостници и ще осигури транспорт, места за паркиране и всичко необходимо, за да може матурите да се състоят. На фона изключително важните в живота на всички деца матури и притесненията на техните семейства, ненавистта към ината на транспортния бранш е гарантирана. И много опитната в синдикалните дела Ваня Григорова не успя овреме да дръпне юздите на папагалското искане „400 и нищо друго."
Но тази ситуация показва и нещо друго: общината може да реши да бъдат въведени училищни автобуси със собствени маршрути, които са на подчинение на Министерство на образованието (може да пуснат и двуетажните автобуси, които някой малоумно реши, че ще са за туристически обиколки на най-пешеходния столичен център в Европа).
Метрополитенът може да удвои движението на влаковете; частните линии на превозвачи може да получат повече направления. И ако някой опита да ги блокира, да бъде измит с маркучите за масови безредици.
Технически това се нарича лок аут, но настоящата протестна простотия може да се окаже много добро начало на нещо, което е наистина полезно за софиянци.
А ако успоредно с това кметът се сети, че се нуждаем и от платено паркиране по кварталите, ще е започнал да прави неща по същество.
(От фейсбук)