
Необичайна колаборация, водена от любопитството и стремежа към уникално потребителско изживяване, ни среща в Милано с Брайсън Торнтън – директор „Комуникации" за категорията на бездимните алтернативи във Филип Морис Интернешънъл. Там беше представена Sensorium Piazza – иновативна интерпретация на италианската пиаца, която съчетава физическо и дигитално пространство, превръщайки посетителите от наблюдатели в активни участници чрез интерактивни технологии. Вдъхновена от естетиката на Seletti и философията на IQOS, инсталацията насърчава креативност, свързаност и споделено преживяване. Тя е част от Milan Design Week и поставя началото на едногодишна колаборация, която ще ангажира потребителите на IQOS и артистичната общност, с вълнуваща кулминация, планирана за октомври 2025 г.
– Какво мислите за сътрудничеството между Seletti и IQOS? Какво означава тази колаборация за вас?
По-важното не е как се чувствам аз лично, а как това партньорство ще бъде възприето от глобалната общност от пълнолетни потребители на IQOS. Иновациите винаги са били в основата на марката – още преди да предложим продукта на пазара, ние инвестирахме десетилетия в научни изследвания и технологии. Сега, чрез сътрудничеството с иконичния италиански бранд Seletti, добавяме и дизайнерския елемент като част от иновацията – не просто функционален или естетически обект, а нещо, което резонира с потребителите и се вписва в техния начин на живот.
– Как това партньорство се вписва в контекста на Седмицата на дизайна в Милано и какво влияние оказва върху бранда ви?
То ни дава възможност да се обърнем към глобалната общност от пълнолетни потребители на бездимни алтернативи – вече над 38.6 милиона души – и едновременно с това да отправим послание към всички пълнолетни пушачи и техните близки, че съществуват по-добри алтернативи от цигарите. Седмицата на дизайна в Милано е световна платформа за иновации и вдъхновение. Там представихме и новата глобална платформа за ангажираност на бранда – CuriousX, която цели да предостави вдъхновяващи изживявания и да разшири границите на иновациите чрез неочаквани срещи с артисти, които променят правилата на играта.
– Защо избрахте „любопитството" като основна комуникационна стратегия?
Любопитството е искрата на иновацията. То ни подтиква да търсим, откриваме, изненадваме и вдъхновяваме. То ни позволява да предложим неочакваното – и това е нашият двигател. „Готов ли си?" – това е въпросът, който насочва вниманието ни към бъдещето, изпълнено с възможности и иновации.
– Тоест, това е силата, която ви движи към нови открития?
Точно така – това е искрата, която запалва интереса към новото и различното.
– По време на събитието, в което участва и креативният директор на Seletti – Стефано Селети, споменахте, че партньорството ще се развие още. Любопитен съм за мистериозния продукт, който предстои тази есен.
Оценявам това любопитство – и няма да ви упрекна за него. Но за да разберете повече, ще трябва да се върнете в Милано през октомври. Продължаваме уверено да работим в посока да превърнем ритуала на пълнолетните потребители в истинско изживяване. Партньорството със Seletti е потвърждение за това.
– Какво наследство ще остави това сътрудничество между IQOS и Seletti?
Целта ни е потребителите да се разпознаят в бранда и да изградят емоционална връзка с него. И двете марки са смели, различни и дръзки. Три думи ги обединяват: любопитни, революционни, визионерски. Те променят представите за обикновено и необикновено, за конвенционално и вдъхновено. Визионерът е този, който има идея как да промени света – и я следва целеустремено. Това правим и ние във Филип Морис Интернешънъл – преобръщаме представите за цяла една индустрия в мисията си за бъдеще без дим. Нашата общност включва пълнолетни потребители, направили трудния избор да се откажат от цигарите – и всичко, което насърчава усещането за откритие и нов път, има значение. Такива колаборации разширяват отзвука на това послание по света.
– Кой е любимият ви предмет от дизайнерската палитра на Seletti?
Имам няколко у дома. Отдавна съм фен на Seletti – особено на лампите им. Една от лампите с маймуни ми беше на прицел, макар че така и не я взех. Обичам игривостта и емоцията, която създават – не просто лампа, а предмет, който носи радост.
– Кога за първи път открихте Seletti?
Имам техни предмети от поне пет години. Просто видях нещо и си казах: „Искам това у дома, защото отразява моя стил на живот". Същото е и с нашата водеща бездимна алтернатива. Знаем, че отказът от цигарите не е лесен избор. За да направят тази крачка, хората трябва да осъзнаят, че могат да намалят вредата за себе си и близките си, но също така търсят продукт, който отговаря на техните предпочитания и начин на живот.
– Изглежда, че има повече допирни точки между IQOS и Seletti, отколкото изглежда на пръв поглед.
Абсолютно. Когато погледнем под повърхността, виждаме, че движещата сила е именно в това да очакваш неочакваното и да го посрещнеш с любопитство. В това е красотата. Има нещо изненадващо в това партньорство – и точно в това е смисълът.
– Какво за вас е добър дизайн?
Добрият дизайн е нещо много лично и субективно. Но в основата си той трябва да бъде функционален, умен и иновативен – да отговаря на търсенията, да предизвиква, вдъхновява и да носи удовлетворение.
– А как разбирате, че една идея ще проработи?
Не можеш да знаеш, докато не опиташ. Това е същността на любопитството – да имаш идея, амбиция и воля да я реализираш. Не всичко успява, но трябва да опиташ.
Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България