
Целта ни е да достигнем до 80% от българите, казва изпълнителният директор на радиото
- Г-н Христов, някои от знаковите имена на “Дарик” напуснаха, има нов съвсем млад шеф на новините, какво се случва в радиото?
- Освежаваме екипа с по-нови лица, по-нови формати. Но основната промяна е, че вече създаваме съдържание за всички платформи - дигитални, за социални мрежи и за ефир. Старият модел беше: хора в радио или телевизия създават съдържание, после чакат някой да го качи в сайт и после трети да го публикува в социалните мрежи.
А сега правим интегриран нюзрум, където целият процес може да бъде преобърнат - примерно да започне от социалните мрежи и после да стигне до ефира. За това се изискват по-различни усилия, повече дигитални умения. Част от колегите, естествено, не са съгласни, но ние уважаваме решението им.
- Това означава ли, че екипът ще бъде намален?
- Не, по-скоро увеличаваме екипа, който ще работи за социалните медии и дигиталните платформи. Изграждаме изцяло нов студиен комплекс, през май би трябвало да е откриването, така че ще ви поканим да го видите. Впрочем там целият фокус ще бъде върху видеосъдържанието.
- Във фейсбук много се коментира, че има политическа намеса. Така ли е?
- Не. Но у нас каквото и да стане, винаги го определят като политическо действие. Няма нищо такова.
- Как приемате раздялата с хора, с които години сте работили заедно?
- Оставаме приятели. Даже всеки, където и да отива, казва, че ще продължим да си партнираме. Всяка система дори не 20, а 5 години като работи по един модел, после много трудно се премества нещо или се адаптира.
- Това ли е причината съвсем младият Божидар Русев да поеме управлението на новините и актуалните предавания в “Дарик”?
- Разбира се. Дори аз вече не мога да се адаптирам към последните тенденции, камо ли по-възрастните. Много бързо се променят нещата. ТикТок не беше тема допреди 3-4 години, а сега се гледа повече от ютюб и фейсбук. Тази платформа вече решава избори, някои стават евродепутати чрез нея.
- Освен промяната в платформите съдържанието ще се променя ли в друга посока?
- Съдържанието вече започна да се променя. От началото на годината възродихме “Денят на Дарик”, което е обзорното ни дневно предаване след новините в 18 ч, където вече върнахме събеседниците. Този блок до 20 ч заедно с обзорните ни новини е по-скоро връщане към добре познатия формат, защото го бяхме загубили. Между другото, отзивите са много силни и положителни, защото се връща една актуалност, която преди липсваше. Същото направихме и с новините на “Дарик”, които от новата година звучат по различен начин. Основният ни фокус са най-важните теми, предаването “Кой говори” също започна да се променя като съдържание. Целта ни е да достигнем до 80% от българите и затова на практика се връщаме към основите на “Дарик”.
- Търсите по-голяма аудитория, но разбрах, че закривате 14 честоти, защо?
- Закрихме регионалните офиси. Едно време, когато са създавани, имаше големи регионални бизнеси. Сега вече всичко е в София.