Нови мини ли? Май ще унищожим природата, уж за да я спасим

https://www.24plovdiv.bg/mnenia/article/12251918 www.24chasa.bg
Илюстрация показва новия комплекс за производство на батерии за коли на “Форд”, който ще бъде построен в Кентъки и ще започне работа през 2025 г.

"Стотици нови мини са нужни, за да се покрие търсенето на метали за батерии през 2030 г." - доклад на МАЕ.
Самият доклад е наистина интересен. Изключително ясно показва, че ако наистина искаме да електрифицираме бързо транспорта при наличните технологии (а до 2030 г. други няма как да заемат голям пазарен дял), то:

1. Ще трябва да се изградят толкова много нови мини, че ще унищожим природата... за да я спасим! ?

2. Ще станем напълно зависими от няколко страни, източници на металите и най-вече от Китай, където са съсредоточени преработката на рудите, производството на компоненти и батерии!

Забележете, че тук говорим само за литий, никел и кобалт, а всъщност гигантският проблем пред електрификацията като цяло представлява недостигът на мед. Мащабът на инвестициите и нужните медни мини са в пъти повече от лития, никела и кобалта взети заедно. А 40% от световния добив е съсредоточен в две страни - Чили и Перу.

Става ли ясно колко абсурдно е всичко???

(От фейсбук)

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Един човек загина, а девет са ранени при тежка катастрофа с три автомобила близо до Панчарево. Инцидентът стана на пътя между София и Самоков. СНИМКА: Дияна Русинова

    Убийците на пътя са ненаказани нарушители

    Само 40% от шофьорите плащат глобите си, а повечето дори не знаят, че са санкционирани. Така, с чувство за ненаказаност, повечето продължават да нарушават правилата. Неслучайно тежките катастрофи с жертви са дело на рецидивисти на пътя. Случаят от неделя с Димитър Любенов е поредното доказателство. Преди него - и Георги Семерджиев