През 2022 г. бяха въведени промени в директивата на Ф1 с цел улеснение за пилотите в състезанията. Предпоставка за тези нововъведения беше последното състезание в края на миналата година в Абу Даби.
Тогава преди подновяването на надпреварата в последната обиколка Майкъл Маси позволи на част от затворените с обиколка състезатели да се върнат на позициите си.
Въпреки усилията от ръководството на организацията промените през 2022 г. не дават нужния резултат към момента.
Равносметката е, че наказанията през тази година са се увеличили спрямо тези от миналата. Някои от пилотите се оплакаха, че наказанията не са съвсем справедливи въпреки ясно формулираните правила. Други от тях пък мислят, че толкова много санкции съсипват състезанията.
Фернандо Алонсо беше наказан в Маями поради напускане на ограниченията на трасето, а в Монреал- поради промяна на посоката. В тази връзка испанският пилот изрази недоволство относно ситуацията в Силвърстоун. Тогава Шарл Льоклер напусна очертанията на пистата в борбата си със Серхио Перес. Според двукратния световен шампион монегаскът е трябвало да бъде наказан, но това не се случи. Испанецът е недоволен най- вече от непостоянството в решенията на стюардите.
Шарл Льоклер пък е на мнение, че състезанията ще се провалят при толкова много наказания. Потвърждение за това пилотът от Монако е получил след станалото в Силвърстоун. По негови думи пилотите трябва да се състезават по-свободно, както се случи тогава.
Според Ландо Норис пък пилотите не трябва да мислят постоянно колко място са оставили при борба за по-предна позиция или дали са променили посоката си на движение.
Британецът отбеляза, че пилотите се опитват да разговарят с ФИА в тази посока. Според него обаче от организацията не се вслушват в техните думи. Норис изисква от ФИА да вземат предвид какво им казват пилотите и да се опитат да въведат промени в правилата.