Инцидентът с Гуаню Джоу на пистата "Силвърстоун" доказа, че са неоходими промени в правилата с цел подобряване на безопасността на пилотите.
При удара предпазната конструкция на болида на китаеца отказа напълно. В тази връзка се породиха въпроси дали ще се правят нови опити за тестване на предпазната решетка.
Младият състезател отбеляза в своя туитър, че системата за защита на главата на пилота (HALO) е спасила живота му.
Докато въпросната вторична предпазна конструкция (HALO) издържа на натоварванията, то първичната структура (предпазната решетка) се е разхлабила.
Техническият директор на "Алфа Ромео" Жан Моншо изисква нови стандарти за сигурност във Формула 1. Той уведоми, че с ФИА работят по разглеждането на случая, за да бъдат направени правилните изводи.
От международната автомобилна федерация също реагираха на ситуацията. Те съобщиха, че през 2023 г. ще акцентират върху проверки на предпазната решетка.
От отборите ще се изисква да извършват детайлни тестове по системата за сигурност. Целта е да се докаже дали предпазната решетка може да издържи големи натоварвания в дългосрочен план.
Джеймс Кий от отбора на Макларън смята, че трябва да се въведе допълнителен тест за странично натоварване през новия сезон, който да подпомогне сигурността на колите.