
Боби Турбото - демиург на сцената
Великолепен Борислав Захариев, който мрази да го наричат Боби Турбото, владее сцената в премиерния спектакъл “Не забравяйте да се подпишете” в Сатирата. Зрелището e по текст на руския автор Михаил Хейфец, режисьор е Калин Сърменов. Именно той в ролята на директор на този театър съзря способностите на дотогава потъналия в мрак актьор и го извади на сцената. Захариев му се отплати с блестящи превъплъщения. В “Не забравяйте да се подпишете”, семпла комедия, превърната от екипа в страхотно зрелище, Захариев и Силвия Лулчева са адвокати, залепени до маниакалщина за алинеите и правилата на професията си. Те се мъчат да управляват реакциите и думите на клиентите си (младите актьори Никол Атанасова и Цветан Пейчев), така че да не губят в двубоя си. Всеки жест и всяка дума се анализират, подлагат на съмнение и сравняват с правилата. Това превръща действието в безкрайно еднообразие, което се взривява от динамичното участие на Захариев. Той измисля находчиви отговори на скучното буквоядство на адвокатката на Силвия и не му пука да се противопоставя за собствен кеф на нейните обвинения и забележки.
Захариев доминира със
страхотна зрелищна
мимика
и с дисциплинирана актьорска готовност да реагира дори ако трябва да се съблича. Двойката млади от равностойни по правилата партньори се превръщат в жертви на адвокатите, губят независимостта си и стават роботи на заповедите на изповедниците си. В началото те са наивни, чисти и неопитни, лесна плячка за двамата адвокати.
Цветан Пейчев добре се справя с трансформацията на педантичния, послушен и изплашен младеж в независим и похватен бунтар. Впечатляваща е Никол Атанасова - динамична, находчива, естествена, еротична в сцените на събличането. Защото неизбежно между младите възниква привличане, което от желание за отмъщение се превръща в истинско харесване и опознаване. Никол Атанасова можем да гледаме и в други постановки на Сатирата – “Всеки иска да живее” и “Да останем само приятели”.
Силвия Лулчева е желязна
в обиграването на
педантична чиновничка,
макар и ощетена откъм
реплики и реакции
Сценографът Кирил Наумов измисля коридори на лабиринт, където се замотават двамата адвокати, но и остават сами в опитите си да набират енергия. Композитор е Диана Чернева.