Приходите в българската музикалната индустрия за 2020 г. са се увеличили с 12,6% в сравkение с 2019-а въпреки ограниченията за артистите, взети заради коронавируса. Макар че физическите проoажби и концертите на закрито претърпяха спад, използването на платени стрийминг услуги значително се увеличи.
"Оцеляха тези, които активно дигитализираха своя репертоар", казва изпълнителният директор на Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП) Ина Килева. През последната година използването на стрийминг услуги се е увеличило с 47,7% в сравнения с предходната, като успя да компенсира голяма част от загубите.
Данните са от годишния доклад на Международната федерация за звукозапrсната индустрия (IFPI). Те показват, че в световен мащаб е тренд растежът на музикалния пазар. За 2020 г. той е 7,4% в сравнение с 2019-а. През изминалите 12 месеца приходите му са 21,6 милиарда долара. От тези пари 62,1%, или 13,4 млрд., са от стрийминг услугите.
„С годишни приходи в общ размер от 8,4 милиона щатски долара българският музикален пазар заема едва 57-о място в глобалната класация между 70-те пазара, наблюдавани от световната организация”, обяснява Килева.
"Въпреки засегнатите от пандемията и въпреки социалните проблеми, музикалните компании продължиха да работят усилено, за да оцелеем и заедно да изградим свят, в какъвто всички бихме искали да живеем", казва главният изпълнителен директор на IFPI Франсес Мур. Той уточнява, че за 6-а поредна година музикалната индустрия има растеж в глобален план.
За първи път в годишния доклад на организацията освен САЩ, Канада, Европа и Латинска Америка са включени страните от Африка и Средния Изток. Отчетен е ръст на музикалната индустрия с 8,4%, като стриймингът отново е доминиращ.