Турция забрани на социалните мрежи Туитър, Пинтерест и Перископ да сключват нови рекламни договори в Турция, докато не изпълнят ангажимента си да назначат свой представител в страната, предаде ТАСС.
Това става ясно от постановление на турския регулатор, публикувано днес в турския държавен вестник "Ресми газате".
Съветът за информационни технологии и комуникации на Турция е издал забрана местни компании и частни лица да публикуват реклами в тези платформи. За нарушение на рекламодателите може да бъде наложена глоба в размер на 1 млн. турски лири (около 135 хиляди долара). Самите платформи вече са глобени с 30 млн. лири всяка (4 млн. долара) за отказа си да назначат представител, предава БТА.
Американският гигант в социалните мрежи Фейсбук обяви вчера, че ще назначи официален представител в Турция, подчинявайки се на спорния закон, който може да го принуди да премахва съдържание по нареждане на правосъдието.
Законът, който влезе в сила през октомври, задължава платформи с над милион потребители на ден като Туитър и Фейсбук да имат представител в Турция, като в противен случай са заплашени от санкции, както и да се подчиняват на съдебни нареждания за премахване на съдържание в срок от 48 часа.
Според критиците на закона той открива пътя за цензура, имайки предвид, че турските власти преследват непрестанно критики в социалните мрежи, отбелязва АФП.