В чисто нов автобус по линия № 44 трима пътници се качват от спирката до Понеделник пазар и право се насочват към автомата за покупка на билет. Единият от пасажерите пускат монета от лев, но устройството не я приема и металната пара пада долу. Пробва втори, трети, четвърти път - все така.
Накрая кондукторката отива с кочана билети и го таксува.
"Навсякъде е така. Ако ни няма в автобусите - днес градският транспорт на Пловдив ще е гратис", казва Мария Петрова. Според превозвачите едва в 20-30% от рейсовете работят монетарниците. Но таксуването и в тях става бавно. Отнема минимум минута. През това време пътниците се нервират и искат кондукторите да късат билетчета по стария начин.
"Във всеки автобус имаме кондуктори, в противен случай, ако ги няма - градският транспорт в Пловдив на практика ще е безплатен", твърдят превозвачи. Всеки от служителите е инструктиран да насочва пътниците щом се качат да отиват към монетарника. Хората пъхат стотинки, но устройството не ги приема. Специалистите от фирмата, която ги поддържа започвали да обясняват, че това било първо ниво на защита, после било второ. "Бабината им трънкина. Просто не работят", обобщават кондукторите.
От общината обявиха, че от днес започват засилени проверки в градския транспорт заради тестовото изпитване на електронната система за таксуване. Според шефа на общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта" устройствата работят с монети от 10 стотинки до 1 лев. Трябвало да се пусне точната сума, тъй като ресто не се връща.