Мащабна проверка във всички фирми, обслужващи градския транспорт на Пловдив, извършва прокуратурата. Разследването е от седмица и в момента е във върхова фаза.
В него участва и икономическа полиция. Няма фирма, която да обслужва градски линии и да не е под прицела на държавното обвинение. В "Хеброс бус", "Автотранс 2000", "Автобусни превози" и "Меритранс" се гледат под лупа всички документи. На управителите са спуснати 54 въпроса, на които се искат подробни отговори. Един от тях е по какъв механизъм им се изплащат субсидии и компенсации, макар това да е утвърдено с решение на общинския съвет.
Прокурорите са изискали всички договори и документи от 2015 г. насам. Искат конкретни справки за всеки автобус, кога е закупен, с какъв екологичен клас е и по кои линии се движи. Според запознати това се прави с цел, за да се установи спазват ли транспортните оператори договорите, с които са спечелили конкурсите. Не е тайна, че за линии, които изискват автобуси от най-висок екологичен клас, се движат рейсове евро 2 и 3.
Не стига, че няма пътници и е тотално безпаричие в последните месеци, а сега и проверки, оплакват се превозвачи.
Преди дни зам.-кметът Тодор Чонов потвърди, че специализираната прокуратура се занимава с Транспортния проект на Пловдив, който е на стойност 41 млн. лева. Разследват се електронната система за таксуване, умните светофари и велоалеите. "Още декември намекнах, че ще си търсим правата", коментира Чонов.
Проверката на превозвачите обаче е съвсем различна. Кметът Здравко Димитров отрича да е пращал сигнал в прокуратурата. Според него тя се е самосезирала. Той обаче смята, че няма лошо да се направи проверка - така хем общината, хем превозвачите щели да са спокойни.