Парижани с втурнаха да си купуват велосипеди или да поправят каквото имат, за да избягват градския транспорт и да намалят риска да се заразят с новия коронавирус, съобщи Ройтерс.
Както и в други градове, властите насърчават по-безопасен и екологичен транспорт. Във Франция дори предложиха по 50 евро на желаещите да поправят стария си велосипед или до 400 евро за купуване на нов електрически.
В Париж има повече от 1000 км велосипедни алеи. Кметът Ан Идалго иска да превърне столицата в екологичен град, откакто пое длъжността през 2014 г. Автомобилите обаче си оставаха навсякъде. Идалго увеличи с 50 км велосипедните алеи за няколко седмици и иска да използва възможността да намали колите, като се възползва от обществената нагласа заради пандемията.
"Само за няколко месеца може да постигнем нещо, за което преди бяха необходими пет до 10 години" каза Оливие Шнайдер, който е начело на федерацията на френските привърженици на велосипеда. - И в Амстердам, и в Копенхаген - столици с отлични условия за велосипедисти, автомобилите доминираха до средата на 70-те години на миналия век.