Удостоверителните документи за кандидатстване на първокласниците в училищата в София ще бъдат осигурявани от районните администрации електронно и не е необходимо родителите да посещават общинската администрация. Това съобщава Диян Стаматов - председател на Съюза на работодателите в системата на народната просвета в България, и директор на 119-то Средно училище "Акад. Михаил Арнаудов" в София.
Той информира, че във връзка с предстоящото откриване на кампанията по кандидатстване за прием на деца в първи клас от 21 април, Столичната община уведомява родителите, че удостоверителните документи по гражданско състояние, необходими за кандидатстване на първокласниците в училище, съобразно изискванията на Системата за прием на ученици в първи клас в общинските училища, ще бъдат осигурявани от районните администрации като справки изцяло по служебен път, без да е необходимо родителите да посещават общинската администрация за заявяване/получаване на документи и да плащат такси за тях. Това са удостоверение за промени по постоянен адрес, в случаите, когато е извършвана промяна през последните от една до три години; удостоверение за промени по настоящ адрес, в случаите, когато е извършвана промяна през последните от една до три години; удостоверение за настоящ адрес; удостоверение за семейно положение; удостоверение за раждане на детето, предава БТА.
Родителите могат да изтеглят и попълнят заявленията за кандидатстване и да ги изпратят на съответното учебно заведение изцяло по електронен път на електронната поща на съответното училище.
По този начин се електронизира целият процес, като на родителите няма да се налага да посещават институциите, а изцяло от вкъщи ще имат възможността да подават заявленията за първокласниците.
Цялата информация за кампанията за кандидатстване в първи клас, бланка на заявление, списък на училищата и контакти с тях, са публикувани в рубриката "Образование" на Електронния портал на Столичната община - https://www.sofia.bg/education-messages, и на интернет страниците на районните администрации.