Ватманът е с над 20 г стаж. Доста опитен, не е имал сериозни нарушения, провинения, нито пък такива случаи. При всички положения ще има санкции за водача.
Това каза инж. Александър Дашев от Столичния електротранспорт относно тежкото произшествие с дерайлирал трамвай в София.
"Това, което установихме, е, че трамваят не беше обезопасен докрай от ватмана. И съответно е потеглил сам. Недокрай е извършил действия. Дръпнал е спирачка, затворил е вратите. В момента текат проверки от наша страна", посочи още Дашев.
"Това, което установихме, е че трамваят не беше обезопасен докрай от ватмана. И съответно е потеглил сам. Недокрай е извършил действия. Дръпнал е спирачка, затворил е вратите. В момента текат проверки от наша страна", посочи още Дашев.
По думите му трамваят бил с включена посока, всички останали действия бяха спазени. "Все едно да не си дръпнете ръчната спирачка на автомобила. Но не е възможно това да е причинило инцидента. Не може да потегли на собствен ход дори и при това положение", каза още той.
По думите му камерите са в салона на трамвайната мотриса и във ватманската кабина. Имало и т. нар. дивиар-и, които колегите му още сутринта свалили и ги предали на органите на реда.
Трамваят дерайлира рано тази сутрин на столичния бул."Ситняково". По първоначални данни ватманът отишъл да пие кафе и двама младежи похитили трамвая, не могли да вземат завоя и той дерайлирал като помел осем паркирани коли и разрушил подлеза. После се появи подозрение, че трамваят е тръгнал сам. Записи от камери по-късно показаха, че двама души освобождават спирачката на трамвая през отворения прозорец, забравен от ватмана.
Брифинг за тежкото произшествие с дерайлирал трамвайБрифинг за тежкото произшествие с дерайлирал трамвай