По този начин ще можем да подравним чакълирани и кални улици, казва кметът Димитър Иванов
Кметът на община "Марица" Димитър Иванов е разпоредил спешна проверка на сигнал за нерегламентирано депониране на фрезован асфалт на терени в селата Войсил и Радиново.
„Незабавно след получаването му разпоредих да се установят всички факти и обстоятелства около случая. Сформирана е специализирана комисия, включваща еколози, инженери, общински експерти и кметове на населените места. В момента, в който се произнесе комисията със становище, ако е допусната грешка, ще бъде коригирана", заяви Димитър Иванов.
Той обясни, че общината е отправила искане до агенция „Пътна инфраструктура" за доставка на 15 хиляди тона фрезован асфалт, който е отпадъчен продукт от ремонта на магистрала „Тракия". Заедно с кметовете на Войсил и Радиново са определени общински терени, на които да бъде депониран материалът, който да се използва за реновиране на вътрешната общинска пътна мрежа, както и на земеделски пътища. Във Войсил обаче е установено струпване на известно количество от този материал и на изоставен частен терен.
„Фрезованият асфалт е отпадъчен материал при строителството на нови пътища. Той се определя като рециклируем и може да се ползва за направа и заздравяване на неасфалтирани улици. Има технологии за полагане на рециклиран студен асфалт, обогатен с битумна смес. Така се получава трайно покритие за запечатване на настилките", коментира Димитър Иванов. Той допълни, че ул. „Юрий Гагарин" в Царацово е обновена по този метод, както и републиканският път Труд – Строево. С фрезования асфалт община "Марица" планира да се реновира вътрешната улична мрежа, която надвишава 450 км.
„През годините сме успели на около 150 км от тях да положим нов асфалт, а останалата улична мрежа е кална и в окаяно състояние. Затова по молба на населението и на кметовете по места планираме да реновираме част от вътрешната общинска пътна мрежа, като използваме фрезован асфалт. По този начин ще можем да подравним чакълирани и кални улици. Практиката ни показва, че това не е трайна настилка, но в продължение на 5-6 и повече години върши работа", допълни Димитър Иванов.