
Когато дежурните коментатори говорят как тези управляващи не правят реформи, пропускат например множеството институционални идеи за промени в образованието.
Всъщност те са и съществени, и аргументирани и имат потенциал да променят основно средата, която формира знанията и уменията на българските ученици.
Подредихме седем по-важни идеи за промяна, които идват от Министерството на образованието и науката, а и от учители и синдикати, и ги предложихме за гласуване на сайта на “24 часа”.
В допитването до вчера се включиха 3180 души. Анкетата позволява да избират само един отговор, т.е. резултатите показват
коя от евентуалните бъдещи промени е най-подкрепяна
С 34,6% това е ограничаването на мобилните телефони в училище. След нея с 15% се нареждат часовете по “Добродетели и религии” от 1-и клас.
За 11% най-важно е въвеждането на оценка за дисциплина от 5-и до 12-и клас - идея на синдикатите в образованието.
Предложенията, свързани със засилване на ролята на математиката
и природните науки в училище са най-съществени съответно:
Повече математика, природни науки и български език и по-малко чужди езици в учебните програми - за 7,5%.
Матурата по математика да стане задължителна - за 5%. Талантите, влезли в математическа гимназия в 5-и клас, до 12-и да не ходят на изпит - за 2%.
15% от приема в “Икономика” във ВУЗ тази година да е с матура по математика, от догодина - 50 на сто - за 1,4%.
15,2% са избрали отговора, че подкрепят всички
седем изброени промени. А едва 8,3% казват “Не подкрепям нито една”.
Час по “Добродетели и религии” е втори по вот, само 8% не подкрепят нито едно предложение