
Някъде в средното образование се чупи интересът към математиката и правилно сега започна разговор за промяна в учебните програми с фокус към този предмет
24 000 ученици са се записали за втората матура - по профилиращ предмет. 13 000 са за английски език. Към математиката традиционно няма голям интерес - около 2000 ученици. С физика ще се пробват едва 43-ма.
Някъде в средното образование се чупи интересът към математиката. И правилно сега започна разговор за промяна в учебните програми с фокус към математиката и точните науки. Не е работата в това всеки да става инженер и да разбира от диференциални уравнения - просто трябва училището да формира логично мислене. На изхода на средното образование да могат да сравняват и оценяват числа и факти.
Тогава обществото ще решава по-бързо и рационално проблемите. Ако щете, няма да се поддава толкова лесно на конспиративни теории за еврото.
Разбира се, важно е не просто да се увеличат уроците по математика. Важно е да се преподава модерно и интересно. Иначе числата трудно ще привлекат вниманието в епохата, когато на младите преди всичко са им интересни изображенията.
Онзи ден от пореден международен доклад - на УНИЦЕФ, излезе смущаващото твърдение, че България е една от страните с най-висок дял функционално неграмотни деца - сред страните от ОИСР.
Това трябва да се промени - и за доброто на младите, за да са подготвени с уменията на бъдещето, и за прогреса на българското общество.