Единственият, все още, медицински хеликоптер от днес отново може да лети. Той се приземи извънредно при Белчин баня на спасителна мисия към Боровец на 28 януари, заради сигнал за спад на налягането на масло в единия двигател. Това заяви министърът на транспорта Гроздан Караджов при изслушване в транспортната комисия.
Министърът поясни, че става въпрос за софтуерен проблем, както е предполагало и ръководството на авиокомпанията. Обстойната проверка е показала, че няма теч, данните от тестовете са, че всички агрегати работят нормално. Той като хеликоптерът е нова модификация, с 4 компютъра, които следят параметрите. се оказало, че в платка в единия от тях има бъг. От фирмата производител "Леонардо", тъй като хеликоптерът е гаранционен, са изпратили нова платка, която е монтирана.
В 11,20 часа днес е било тестово облитане, което е било за час и половина, и е завършило успешно. Комисията е подписала и въздушната линейка отново е в експлоатация.
До края на февруари, между 17 и 20, трябва да дойде вторият хеликоптер, а до края на март - третия. Тези две машини са са оборудвани с лебедки и екипировка за планинско спасяване, обяви още Караджов.
Той коментира, че са поръчани още два хеликоптера, с което общият им броя става 8, министърът смята, че за територията на България дори 6 са много. Досега е имало само едно повикване за така наречения златен час. Би трябвало КАТ, противопожарни служби да са обучени кога при произшествия и инцидента да прибягват до системата за спешна медицинска помощ по въздух.
Караджов недоумява и защо хеликоптерите са на здравеопазването, а авиокомпанията е към транспорта, има въпросителни за хангарите, както и кой зарежда машините. "Много странно смесване има", казва той и заяви, че е готов да предаде всичките дейности към здравеопазването, тъй като това все пак е спешна помощ, пък била тя и по въздух.