Преди да се въведат нови промени на движението в центъра на София групата на ПП-ДБ в Столичния общински съвет ще поиска правно становище и тълкувание на решението на ВАС да бъдат спрени промените. Причината за това е, че е възможно връщането на старото движение също да се окаже незаконно, защото и то, както новото, е взето без да има Генерален план за организация на движението.
Това стана ясно от изказване на общинския съветник от ПП-ДБ Борис Бонев пред журналисти.
"По отношение на "Патриарха" - ясно е че ГЕРБ умело боравят с пачки и чекмеджета. Но за пореден път ще кажа - стойността за извършване и въвеждане на новата организация по бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Витоша", бул."Фритьоф Нансен" и бул. "Скобелев", е приблизително 480 хил. лв. Ако така боравите с числата в ГЕРБ, та всичко да ви е по три или четири пъти, тежко и горко на сметките ви. Всъщност, имаме информация как боравите с числата, защото по спомен вашето предложение преди няколко месеца в бюджета бе за десетки милиони", коментира Бонев.
"В момента чакаме правно становище. Решението на ВАС поражда повече въпроси, отколкото дава отговори. Никъде в определението на ВАС не се дава квалификация за незаконност. Никъде не се казва да се върне старата организация. В тази връзка ще искаме правно становище и тълкуване, включително защото, за да предприеме Столичната община действия по връщане на старото движение, тази стара организация също трябва да бъде законна. Последната въведена организация за движение по бул. "Патриарх Евтимий" е от 2019 г., което е 2 г. след изтичане на давността на Генералния план за организация на движението. Според ВАС именно изтекъл такъв план е причина да потвърди решението на долната инстанция. Това означава, че ако ние предприемем действия по въвеждане на нова организация на движението, която по същество е връщане на старата, тя също подлежи на обжалване и би следвало съдът да излезе със същото решение и мотиви. Аз съм абсолютно убеден, че ще има кой да обжалва подобен акт", обясни Бонев.
"Никога досега МВР не си е позволявало по този начин да се намесва в задълженията на една община. На фона на гонки, пияни шофьори, тотален хаос с паркирането, ниско ниво на подготовка на шофьорите СДВР вече няколко месеца е в активна пиар кампания за няколко колчета и велоалеи. Не само това, но в поредното прессъобщение, което те ни изпратиха вчера, пропуснаха да кажат какво е едно от разпорежданията, които са дали - да заградим велоалеите, бус лентите и паркоместата с плътна строителна ограда. Ето това са разпоредили капацитетите от СДВР", възмути се Бонев. Той обясни, че днес шефът на СДВР и министър Калин Стоянов щели да направят проверка на място, за да установят дали Столичната община спазва разпорежданията още преди да е изтекъл срокът.
"Никога няма да подкрепя да се изхарчат обществени средства, за да се постави плътна строителна ограда там. Намирам това за абсолютно малоумие. Не мога да приема като гражданин на тази държава, че СДВР се занимава с колчета и велоалеи, а не нещата, които са им истинските задължения - пътна безопасност и контрол. Е, уважаеми г-н Стоянов, откакто е новата организация по бул. "Витоша", там дрифтове няма. Там движението е по-бавно, по-спокойно и няма проблем. Ето това трябва да гледате, а не да се заяждате политически, както правите в момента", настоя още Бонев. Той поиска и отговор от министъра докога негови служители ще продължават да паркират в синя и зелена зона без пари.
Не е ли това задачата ви като министър, а не да ходите и да броите дали някое колче липсва или маркировка е изтрита?, попита Бонев.