Законно ли е новото движение край НДК в столицата? Ще остане ли? Ще се подобри ли то движението за всички участници- автомобили, пешеходци и велосипедисти? Това са трите важни въпроса, които вълнуват столичани вече почти месец, а общинските съветници се събраха извънредно, за да търсят отговори. До решение беше ясно, че не може да се стигне сега, защото Административният съд спря новата организация на движението, а Столична община обжалва процедурата. Въпреки това в залата бе доста горещо и скандалите продължиха почти четири часа. Те дори започнаха преди самото заседание, когато се провеждаха трибунки, а общинските съветници си задаваха въпроси и се караха кой лъже и кой не.
И докато те заседаваха се проведе и протест срещу новото движение.
Кметът на София Васил Терзиев отново припомни, че ще се създаде комитет за наблюдение на проекта, за да може да се анализират всички данни и да се чуе мнението на хората. Той обясни, че държал да има свързаност на велоинфраструктурата, която да бъде свалена от тротоарите, за да няма инциденти с пешеходците. Това да не бъде за сметка за градския транспорт и да няма забавяне в разписанието. Третият ми приоритет е да не се затлачва автомобилният трафик, но ефекта ще видим, след като регулираме светофарната уредба, каза още той. Това не може да стане сега, защото съдът спря проекта. Четвъртият му приоритет е това да стане на цената на възможно най-малко загубени места за паркиране. Той обясни, че се търсят всички възможни алтернативи за паркиране на живеещите, включително общински паркинг в "Иван Вазов". Има идея и за зони за временно спиране за живущите, там те ще могат да спрат, за да оставят покупки, детски колички, а след като разтоварят да си намерят паркомясто. Няма как да коментирам решението на съда. Ние ще работим с хората. Никой от нас не е глух и сляп, каза още Терзийски. И още веднъж призна, че е имало комуникационна грешка при реализацията на проекта.
Според зам.-кмета Илиян Павлов новата организация на движението е вдигнала двойно велосипедистите. Преди новата организация липсваше баланс между всички участници, каза още той. И беше категоричен, че е спазвал всички действащи планове
Кметът на район "Средец" Трайчо Трайков поиска отново пред общинските съветници да има компесаторни мерки за живеещите там.
Според ГЕРБ-СДС проектът за новата организация на движение около НДК се реализира, без да е съгласуван. Защо без нито един документ сте похарчили 1 млн. лв., попита Прошко Прошков от ГЕРБ-СДС.
Според ПП-ДБ-СС всичко се е случвало по правилата, закъсненията в час пик на тролеите са намалели значително.
Съдът е постановил, че промяната е незаконна. Центъра за градска мобилност са дали данни, че бус лентата не е донесла никакви приходи в хазната. Велоалеите могат да останат, но да бъдат преместени само от едната страна на пътното платно, обясни Иван Таков от "БСП за България".
От "Синя София" също са против новата организация, и обясниха, че навсякъде по света бус лентите са споделени пространства за движение. Те настояват да се върне старото движение. Това иска и Карлос Контрера от ВМРО.