Новата организация на движението около НДК да бъде “безусловно” прекратена. Това постанови Административният съд София-град.
Магистратите са приели, че действията на Столична община не се основават на административен акт или закон. Делото е по искане на Европейския център за транспортни политики, оглавяван от Диана Русинова. Според нея са нарушени 2 закона - за движение по пътищата и за устройство на територията.
Столична община има тридневен срок да обжалва
и ако го направи, делото отива във Върховния административен съд. До окончателното решение обаче новата организация ще остане. През последните седмици жителите на района всяка вечер протестират на кръстовището на бул. “Патриарх Евтимий” и ул. “Фритьоф Нансен”. Заради тях от ГЕРБ-СДС и БСП поискаха оставката на зам.-кмета по транспорта Илиян Павлов.
Още сутринта самият Павлов обясни, че процедурата е съгласувана с всички засегнати институции, включително със СДВР. В неделя от МВР обявиха, че такова съгласуване няма.
Общината няма задължение да внася промените на организацията в полицията. Това се прави по желание и тогава СДВР изрично съгласува идеите, обясни лидерът на групата на ПП-ДБ-СС Борис Бонев. Ако такова искане няма, се прилага общинската наредба, според която съгласуването е подпис под протокола на “малката транспортна комисия”. В нея участват представители на различни институции, включително и на СДВР.
За разлика от постоянните комисии към общинския съвет, обсъжданията в “малката транспортна комисия” не са публични. От “Спаси София” ще предложат
да се правят аудиозаписи
и подробни протоколи от работата на този общински орган.
Работна група пък ще анализира новата транспортна схема при НДК през следващите три месеца. Отделно се създава комитет за наблюдение на проекта. И в него ще има представители на различни институции. През тези 3 месеца ще се направят всякакви анализи - на автомобилния трафик, на градския транспорт, на велосипедистите и паркирането в района. След това ще има и публичен доклад.
“Когато има диалог и всички седнем на една маса, ще вземем решение. Ние се ангажирахме да създадем група, в която да има представители на гражданите, както и експерти”, каза кметът на София Васил Терзиев.
Той обеща, че ако има отчетени проблеми, ще се търси решение за подобряването им. Обсъждането трябва да стъпва както на предложенията, които получаваме, така и на данните, които събираме в момента, каза още той.
Терзиев най-накрая призна, че е имало грешка, но тя е липсата на още по-силна предварителна комуникация. Въпреки че е бил обсъждан години наред и е бил гласуван в множество документи,
дължим на гражданите яснота и диалог, написа кметът във фейсбук.
Още в началото на проекта той имал 4 условия - изграждане на велоалеи, градският транспорт да се движи по разписание и да подобри услугата за гражданите, да се реализира с минимална загуба на паркоместа до изграждане на алтернативи и да не влияе негативно на трафика в центъра.