Британският орган за финансов надзор предложи днес въвеждането на нови правила от 2023 г., за да се сложи край на маменето на потребителите с "грийнуошинг" (подвеждаща информация, че даден продукт е "еко" или "зелен"- бел.ред) или с преувеличени твърдения относно щадящи околната среда инвестиции, предаде Ройтерс.
Трилиони долари се изливат в инвестиции, шумно рекламиращи благоприятното им влияние за опазването на околната среда, социалните политики и корпоративното управление, без обаче тези компоненти на ESG програмата да са ясно дефинирани.
Великобритания иска да укрепи ролята си в "зеленото" финансиране и регулаторът предлага пакет от мерки, включващи "етикети за устойчивост" за инвестиционни продукти и ограничения за начина, по който термини като "зелен" или устойчив могат да бъдат използвани. Органът предлага и и по-общо правило срещу грийнуошинга, което да обхваща и търговията с продуктите.
"Грийнуошингът заблуждава потребители и подкопава доверието в ESG продуктите. Потребителите трябва да са уверени, че, когато един продукт е представен като устойчив, то той наистина е такъв", заяви Сейша Садан, директор за околната среда, социалните въпроси и управлението в Органа за финансово поведение. "Това поставя Великобритания в предните редици на устойчивото инвестиране в глобален план", добави той.
Надзорният орган обяви, че започва проверки за устойчивостта на продуктите и подобряване на прилагането на правилата.
Обществени консултации относно предложенията са отворени до януари догодина, а правилата ще бъдат финализирани до края на първата половина на 2023 г.