Компенсацията в сметката на ресторанта, която ресторантьорите оповестиха, е за един ден. Това става ясно от позицията, която ЧЕЗ изпрати до "24 часа".
На 14 февруари от Българската асоциация на заведенията и от Сдруженията на заведенията в България заявиха, че собственик на заведение е получил сметка за ток на стойност 13 829 лв., в която отразените във фактурата компенсации, широко рекламирани от държавата, са в размер на едва 118,84 лв.
От ЧЕЗ поясняват, че от юли миналата година въпросният клиент е трябвало да си избере търговец, но явно не го направил. Така за периода от 1 януари до 31 януари този клиент е получавал електроенергия от Доставчик от последна инстанция. Приключвателната фактура е издадена от този доставчик за отчетен период 1 - 31 януари, като в нея клиентът е получил компенсация за този месец за количество 25 108 квтч на стойност 3545,50 лв.
От 1 февруари клиентът сключва договор с „ЧЕЗ Електро България“ за доставка на електроенергия от дружеството в качеството му на търговец на електроенергия. По график обектът на клиента е отчетен на 1.02.2022 г. и издадената му първа фактура покрива само един ден - 01.02.2022. Клиентът е получил компенсацията на стойност 118,84 лв., изчислена на база на консумираната на 1 февруари енергия от 872 квтч х 0,13628 лв./квтч. Компенсацията за периода 2.02.2022 г. - 2.03.2022 г. ще бъде отразена в следваща фактура, съобщават от компанията, казват от ЧЕЗ.
Подпомагането по Програмата за компенсиране на небитови крайни клиенти на електрическа енергия се осъществява на основание сключени договори между Министерство на енергетиката и доставчиците на електрическа енергия при ред и условия, договорени между страните и стриктно проследявани от министерството, поясняват от компанията.