Комбинация от високо качество на живот, развита образователна мрежа и човешки капитал. Така немски медии популяризират Пловдив като инвестиционна дестинация, съобщиха от общината. Според нейна информация 52 германски издания препоръчват града и региона като най-горещата инвестиционна точка в ЕС.
Сред изданията, които рекламират Пловдив, са Der Tagesspiegel, Berliner Morgenpost, Online Focus, както и в един от най-големите ежедневници в страната - Suddeutsche Zeitung. Редица финансови и бизнес портали също са разпространили възможностите, които Пловдив предлага за инвеститорите.
„Германия е водещата страна, от която идват чуждестранните инвестиции в Пловдив и за нас е важно да присъстваме с положителни материали в немските медии. 2021 г. беше една от най-добрите години за Пловдив и региона – индустриалните зони се разшириха значително с много нови български и международни проекти“, заяви зам.-кметът по бизнес развитие Стефан Стоянов.
„През последните 20 г. вторият по големина град се превърна в един от най-важните индустриални центрове в Югоизточна Европа. Доброто местоположение и квалифицираната работна сила доведоха до установяване на стотици международни компании в региона. Пловдив е индустриален лидер в България с над 70 000 професионалисти и е вторият IT и аутсорсинг център в страната с над 7000 служители в бранша. В периода 2019-2021 г. в региона са направени инвестиции от над 3 млрд. евро за придобиване на дълготрайни активи – знак, че местната екосистема създава благоприятни условия за развитие на всякакъв вид инвестиции, дори и по време на икономическа нестабилност“, се споменава в публикациите.