Комисията за защита на потребителите (КЗП) извършва проверка на обявените намерения на мобилни оператори за повишаване на цените на телекомуникационните услуги по действащи договори с потребители. Това съобщиха от регулатора.
Проверката има за цел да установи дали планираните промени биха били в съответствие с клаузите в конкретните договори и с одобрените общи условия. Комисията проверява и коректността на представянето на новите параметри, периода и обхвата на прилагане.
Повод е обявеното намерение от “Теленор” и А1 за повишение на месечните такси по абонаментните планове с нивото на инфлацията. От двата оператора отказаха коментар за проверката на КЗП, но още веднъж напомниха, че възможността за промяна в договорите, включително и на месечната такса, е вписана като част от общите условия, които се подписват от потребителите.
Във вторник от “Теленор” и “А1 България” обявиха, че вдигат месечните такси по абонаментните си планове заради инфлацията. От “Теленор” посочват, че очакваното увеличение е с близо 5% и ще бъде отразено във фактурите, които ще бъдат издадени след 5 февруари. От компанията обясняват, че поскъпването се налага, за да могат да продължат с предоставянето на висококачествени услуги и в съответствие с условията на договорите.
И уточняват, че официалният средногодишен индекс на потребителските цени за 2020 г. е 1,7%, а за 2021 г. ще бъде публикуван от НСИ през януари 2022 г.
Мотивите на А1 са идентични, както и предвижданото увеличение. От телекома добавят и това, че подобни промени са предвидени в договорите и те няма как да бъдат прекратени, без да бъдат платени всички дължими месечни такси до края на договора. В сряда стана ясно, че и “Виваком” планира вдигане на месечните такси заради инфлацията, като увеличението щяло да е минимално. (24часа)