Износът на китайския сектор за производство на машини вероятно ще бъде изправен пред предизвикателства заради високите цени на суровините и новата вълна от случаи на COVID-19 по света, предупреждават експерти.
Въпреки че външната търговия на страната в този сектор се увеличи с 36% на годишна база до 491 милиарда долара през първата половина на годината, анализаторите казват, че местните компании ще изпитват трудности при получаването на поръчки от задграничните пазари до края на тази година, пише Радио Китай.
Представител на Китайската федерация на машиностроенето (CMIF) заяви, че около 40% от ключовите компании на асоциацията са докладвали, че производството може да отговори на настоящите им поръчки за третото тримесечие, само 20% са споделили, че поръчките им са планирани за края на 2021 г.
Поради влиянието на епидемията, скъпите разходи за транспорт, както и колебанията във валутните курсове, ситуацията с износа на китайското машиностроене ще бъде неясна през втората половина на годината.
Производството на определени категории вече показва признаци на спад от предишните нива. Така например през юни, производството на багери се е понижило с повече от 25% на годишна база до 27 000 бройки в Китай.