- 10 г. е твърде дълъг срок за завършването му, 5 г. е оптимистичният, посочи Йордан Вълчев от АПИ
- За да бъде изпълнен целият проект с дължина 25 км, трябва да се отчуждят още 100 имота
Две платна във всяка посока и по още две локални, които да поемат трафика от близките фирми и кръстовищата.
Така ще изглежда Околовръстното шосе на Пловдив след разширението, става ясно от идейния проект, който представиха председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Йордан Вълчев и кметът Костадин Димитров.
От пътен възел "Царацово" до кръговото кръстовище с "Асеновградско шосе" шофьорите ще могат да се движат с до 80 км/ч., без да спират, тъй като пътят ще минава по естакади над пресечките. Те ще се свързват с локалните платна, което трябва да облекчи трафика.
Градоначалникът съобщи, че през септември започва изграждане на липсващата част от Околовръстното - трасето от кръговото на Асеновградско до село Ягодово. Там е планиран път с по две ленти във всяка посока, след него пък Източният обход също ще бъде разширен, за да стига се до АМ "Тракия" със същите габарити.
Разширяването на съществуващото Околовръстно е разделено на няколко етапа. Първият - от пътен възел "Царацово" до ново кръгово, което ориентировъчно ще се намира на средата на отсечката до "Пазарджишко шосе". По думите на Костадин Димитров до началото на следващата година проектът за него ще бъде готов, а до края може да започне и същинската работа.
Проектантите срещнали проблем в частта покрай кв. "Коматево". Там планирали пътят да бъде преместен към село Първенец, но по време на обсъждането собственик на парцел построил сграда. След разговори и с него, трасето е било преместено. Преминавайки "Коматево", до кръговото с "Асеновградско шосе" новите платна ще са на мястото на съществуващите. Планът на АПИ е от всяко кръстовище да се влиза лесно, без да се затруднява трафикът. Локалните платна пък ще обслужват намиращите се по Околовръстното бизнеси.
Йордан Вълчев добави, че в бъдеще може да се обмисли още една естакада, за да се облекчи преминаването на шосето през Асеновградско. Цялото трасе - от магистралата, покрай западната, южната и източната част на града, до пътен възел "Скобелева майка" е 25 км. На финала е планирано изграждането на кръгово, което да улесни влизането в града и да разтовари образуващите се там ежедневни тапи. За да бъде изпълнен проектът, който е от национално значение, се отчуждават над 100 имота.
Проектът е сложен и все още не е ясно кога ще бъде изцяло завършен. По думите на Вълчев 10 години са твърде дълъг срок, а 5 - оптимистичен. След като има оценка на въздействието върху околната среда за първия етап, от АПИ ще поискат и за останалите. Зоната около река Марица е защитена, но според Йордан Вълчев това не би довело до забавяне.