Галин Цоков беше гост на ученически подкаст

23.12.2024 16:05
СНИМКА: Пресцентър на МОН

Ученици от Професионалната гимназия „Велизар Пеев" в Своге създадоха предпразнично издание на подкаста „След училище". Първи техен гост бе министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. Той отговаря на въпросите на единадесетокласника Георги Божков и пожела успех на училищната инициатива. Това съобщиха от пресцентъра на МОН. 

От началото на тази година шестима ученици създават подкаста „След училище" или на английски език – „After School Podcast". Целите на училищния подкаст са провеждане на интервюта с разнообразни гости, отбелязване на събития, свързани с училищния живот и коментиране на актуални теми за училището, обществото, медиите.

В дните преди празниците, с помощта на Министерството на образованието и науката, учениците правят серия от интервюта с ръководството на институцията и представители на Отрасловия съвет в училищното и предучилищното образование. Младежите разговарят с тях за това какви ученици са били и какво днес биха пожелали на децата в класните стаи. Целта е един по-различен и по-човешки разговор за образованието и училището, обясняват създателите на подкаста.

Иновативната поредица ще провокира учениците да развият изключително важни качества и умения, които ще са им необходими не само в професионален план, но и в ежедневието, коментира министър Цоков. По думите му всяка подобна инициатива заслужава подкрепа, защото това помага на младежите да повишат увереността си, да се научат да изразяват мнението и идеите си пред публика.

Създаването на видеосъдържание с външни гости изисква планиране, писане на сценарии, водене на интервюта, подготовка и обработка. Тези дейности развиват комуникационните и техническите умения, които са ключови за всяка професия. В работата си подрастващите ще засягат и обществени теми, с които да повишават гражданската си активност и ангажираност, обясняват от ПГ „Велизар Пеев".

Учениците, които създават подкаста, са Александрия Тодорова (11. клас, специалност „Компютърна графика"), София Неделчева (11. клас, специалност „Компютърна графика"), Михаела Димитрова (11. клас, специалност „Компютърна графика"), Георги Божков (11. клас, специалност „Електрически превозни средства"), Натали Петрова (10. клас, специалност „Компютърна графика"), Ема Петрова (8. клас, специалност „Компютърна графика"). Инициативата се реализира под ръководството на учителите Христина Манолова и Петър Димитров.

Други от Просветни

МОН: Никой няма да закрива чуждите езици в училище, търси се баланс с българския и математиката

Сега той е нарушен и резултатът е свръхамбициозна специализация и недостатъчна функционална грамотност “24 часа” попита Министерството на образованието и науката какво планира във връзка с

Просветният министър: Няма нареждания за извънредни родителски срещи в сряда

Никой не е издавал нареждане за извънредни родителски срещи и всички внушения с подобни твърдения са откровена лъжа! Това съобщи във фейсбук министърът на образованието Красимир Вълчев в отговор на

Медицинският университет в Пловдив дипломира 393-ма магистри, сред тях има от Бутан и Непал

С отличен успех над 5,50 от следването и държавните изпити са 54 дипломанти 393-ма абсолвенти от Медицинския факултет на МУ-Пловдив ще положат Хипократовата клетва на тържествена церемония на 10

Около 190 000 са студентите сега у нас, най-много са в „Икономика“ - 26 996, най-малко - в „Теория на изкуствата“ - 53

Около 190 000 са студентите сега у нас, които се обучават в 51 висши училища. От тях държавните университети са 38, а останалите са частни висши училища, каза за БТА Георги Стойчев

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

>