Галин Цоков: 4 години трябват, за да почнат децата да решават практически проблеми

26.06.2024 20:52
Галин Цоков КАДЪР: NOVA

„Поне 4 години са необходими, за да може децата да решават практически проблеми в училище. Това ще ги подготви още по-добре за живота. Съвременното образование е добро, когато е насочено към формиране на умения за живот". Това каза образователният министър Галин Цоков в "Интервюто в Новините на NOVA".

Според него подобна промяна не може да стане само чрез задачите за външно оценяване. Нужно е обществено съгласие за това, поясни министърът.

По думите му, когато половината от задачите за външно оценяване са с по-голяма практическа насоченост, показват, че не пада рязко успеха. „Децата се справят много добре с извличане на информация от таблици, графики, диаграми – това е индикатор и при оценяване на международните сравнителни проучвания Пиза", каза министърът. Те не са се справили толкова добре със задачи по финансова грамотност, допълни той.

Други от Просветни

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

Красимир Вълчев: Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение

Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение, за да привличаме повече ученици в професионалното образование. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на

Красимир Вълчев за студентските такси: Работим по промени в Закона за висшето образование

Работим по промени в Закона за висшето образование (ЗВО), но те не са готови. Държавните висши училища сами определят таксите за студентите в платено обучение в съответствие с регулацията на ЗВО

С нови над 1 млн. лв. дарения от бизнеса INSAIT започва прием за EXPLORER

Наред с компании като Amazon, SiteGround и ManGroup за първа година с финансиране за програмата се включва и Google Институтът за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към

Красимир Вълчев: Учебните програми са прекалено амбициозни

Факт е, че учебните програми са прекалено амбициозни, трябва да направим така, че учениците да учат с разбиране, каза в Якоруда министърът на образованието и науката Красимир Вълчев

>