Галин Цоков: Мрежа от училища ще улесни прилагането на компетентностния модел

31.10.2023 15:02
Галин Цоков

Компетентностният модел в образованието изисква много сериозна работа на екипи от учители. Затова в проекта за прилагането на този подход ще се търси възможност за създаване на мрежа от училища с различни постижения, за да предават своя опит. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков пред учители от Втора английска гимназия в София, които разказаха как прилагат този модел в своето училище. Дадени бяха примери за проектно-базирано обучение и иновативни практики, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Използвайки междупредметните връзки учители по български език и литература, английски език и гражданско образование, те правят общи уроци. Учениците изследват казуси, разсъждават върху човешки проблеми и ценности чрез съпоставка на литературни произведения, като използват и знанията си по чужд език.

Учителите показаха как за 40-минутен урок са минали през часове работа в съвместно планиране на различни варианти какво от учебното съдържание да се изведе, за да се стигне до формирането на определени умения и компетентности, коментира министър Цоков, цитиран от БТА. 

Според него подобни форми на вътрешна квалификация са сред най-успешните във всички системи. "Тук на място в рамките на отделната организация добрите практики максимално бързо могат да се приложат", каза проф. Цоков. "Виждаме, че понякога са необходими малки стъпки, които, ако се разпространят, няма да бъдат затруднение за никой учител", уверен е министърът на образованието и науката.

На срещата присъстваха също заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова, д-р Янка Такева - председател на Синдиката на българските учители, д-р Ваня Кастрева - началник на Регионалното управление на образованието в София-град, Евгения Костадинова - директор на дирекцията "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН.   

Други от Просветни

Модерните рискове - специалисти обясниха на пловдивчани как да са адекватни в дигиталния свят

Най-голямата опасност от развитието на изкуствения интелект е да спрем да разпознаваме истинското от генерираното съдържание, предупреди Ален Паунов Симеон Кърцелянски съветва хората да внимават

МОН: Никой няма да закрива чуждите езици в училище, търси се баланс с българския и математиката

Сега той е нарушен и резултатът е свръхамбициозна специализация и недостатъчна функционална грамотност “24 часа” попита Министерството на образованието и науката какво планира във връзка с

Просветният министър: Няма нареждания за извънредни родителски срещи в сряда

Никой не е издавал нареждане за извънредни родителски срещи и всички внушения с подобни твърдения са откровена лъжа! Това съобщи във фейсбук министърът на образованието Красимир Вълчев в отговор на

Медицинският университет в Пловдив дипломира 393-ма магистри, сред тях има от Бутан и Непал

С отличен успех над 5,50 от следването и държавните изпити са 54 дипломанти 393-ма абсолвенти от Медицинския факултет на МУ-Пловдив ще положат Хипократовата клетва на тържествена церемония на 10

Около 190 000 са студентите сега у нас, най-много са в „Икономика“ - 26 996, най-малко - в „Теория на изкуствата“ - 53

Около 190 000 са студентите сега у нас, които се обучават в 51 висши училища. От тях държавните университети са 38, а останалите са частни висши училища, каза за БТА Георги Стойчев

>