Галин Цоков: Работа с родителите ще помогне за справяне с насилието в училище

03.08.2023 17:13
Министърът на просветата проф. Галин Цоков Снимка: Архив

„Един от подходящите начини за подобряване на всички дейности в образователните институции за справяне с насилието и агресията е по-тясната работа с родителите и семейството. Без тяхната подкрепа няма как да променим средата в училищата и тя да стане по-сигурна“. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков посреща представители на Национална мрежа на децата (НМД), в която членуват граждански организации, които работят за деца и семейства в цялата страна. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на образованието. 

Данните на МОН показват, че голяма част от проявите на агресия в училище са от деца с проблеми в семейството. Според министъра, а и според представителите на гражданските организации, трябва да се привличат по-активно родителите към училищния живот.

„В пътя на промените диалогът е много важен – всички сме заинтересовани децата и учениците да се развиват по-добре и да се чувстват по-добре“, подчерта проф. Цоков. И добави, че целта е да се развиват социалната и емоционална интелигентност на учениците.

Министърът съобщи, че в министерството се подготвят ред промени, насочени към формиране на умения и компетентности на учениците, които да ги направят по-успешни и щастливи. Ще се изработват рамкови учебни програми, ще се въвежда компетентносния модел, изработване на нов тип тестови задачи и др. Той подчерта, че за тези промени е много важно да се чуе становището на гражданските организации, които работят с училища и родители.

Ръководителят на НМД Георги Богданов приветства от името на организацията силния старт за промени на новия екип в МОН. Той адмирира намерението за промяна на учебното съдържание. От организациите определиха като изключително важно изработването на рамка за качество на образованието, на обучението и грижата в ранна детска възраст, училищното лидерство, квалификацията на учителите и училищната среда, от която зависи здравето и благополучието на децата. Сред коментираните въпроси бе необходимостта от преминаване към едносменен режим, както и грижа за психичното здраве на учениците и на учителите.

Тема на разговора бе необходимостта от гарантиране на еднакво висок стандарт за всички деца и ученици – в малките и в големите градове. Министър Цоков акцентира, че в новия бюджет са предвидени средства за образователни дейности с деца от уязвими групи, като са осигурени възнаграждения за образователни медиатори, социални работници и помощници на учителите, които да подкрепят децата и те да повишават резултатите си. Друг акцент в дискусията бе заложеният в правителствената програма приоритет за грижа за ранното детско развитие.

В срещата участваха още заместник-министърът на образованието Емилия Лазарова, началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, експерти и съветници. В разговора активно се включиха с предложения Георги Богданов и Пламена Николова от НМД, Гергана Ефремова от „Заедно в час“ и Яна Алексиева и Зорница Трифонова от асоциация „Родители“.

Други от Просветни

МОН: Никой няма да закрива чуждите езици в училище, търси се баланс с българския и математиката

Сега той е нарушен и резултатът е свръхамбициозна специализация и недостатъчна функционална грамотност “24 часа” попита Министерството на образованието и науката какво планира във връзка с

Просветният министър: Няма нареждания за извънредни родителски срещи в сряда

Никой не е издавал нареждане за извънредни родителски срещи и всички внушения с подобни твърдения са откровена лъжа! Това съобщи във фейсбук министърът на образованието Красимир Вълчев в отговор на

Медицинският университет в Пловдив дипломира 393-ма магистри, сред тях има от Бутан и Непал

С отличен успех над 5,50 от следването и държавните изпити са 54 дипломанти 393-ма абсолвенти от Медицинския факултет на МУ-Пловдив ще положат Хипократовата клетва на тържествена церемония на 10

Около 190 000 са студентите сега у нас, най-много са в „Икономика“ - 26 996, най-малко - в „Теория на изкуствата“ - 53

Около 190 000 са студентите сега у нас, които се обучават в 51 висши училища. От тях държавните университети са 38, а останалите са частни висши училища, каза за БТА Георги Стойчев

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

>