Бащата на Сияна създава коалиция срещу войната по пътищата
Миналия понеделник министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов ме покани с текстово съобщение - SMS да оглавя АПИ. Приемам да бъда председател, защото всички в България бягат от отговорност. Това заяви на пресконференция Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
Обясни, че първоначално не приела поканата сериозно. Дори му го написала: "Това не е сериозно". После от медиите разбрала, че наистина е поканена за поста.
Очевидно е станало недоразумение в комуникацията. Очаквах да проведем сериозен разговор, да представя някаква програма. Да представя екипа евентуално на управителния съвет. Така гледах на предложението. Явно нещата не се случват по този начин, добави тя.
"Вчера депозирах писмо до министър-председателя и министъра на регионалното развитие и благоустройството, с което приемам да поема тази отговорност", каза Русинова.
"Въпросът е какво следва оттук насетне. Защото да не се окаже, че господин министърът се е опитал да ме злепостави пред обществото, смятайки, че няма да поема тази отговорност. Надявам се да не е така. Заставам пред всички и поемам тази отговорност, защото не може да се продължава по този начин", посочи тя.
На пресконференцията е и Николай Попов - бащата на малката Сияна, която загина при жестока катастрофа с тир в Плевенско. Той обяви, че създава коалиция за войната по пътищата.
Бащата на Сияна дава пресконференция на тема "неспиращата война по пътищата"Бащата на Сияна дава пресконференция на тема "неспиращата война по пътищата"
"Започнах битка и съм твърдо решен да я докарам докрай - няма сила на земята, която да ме спре. Заклел съм се в името на паметта на дъщеря ми и в гроба й, че нейната смърт няма да остане напразна. С всички свои действия аз нито ще успя да я върна, нито ще успея да върна живота си такъв, какъвто беше, преди да убият единственото ми дете. Много ми е тежко да говоря, защото преживявам дълбока лична трагедия, която се случва на стотици български семейства. Всяка година те губят децата си по пътищата. Моите съмишленици от "Ангели на пътя" водят вече няколко години неравна битка със системата за пътна безопасност, с правосъдието и с безхаберието", посочи Попов.
Коя е Диана Русинова
Диана Русинова е основател и председател на Европейския център за транспортни политики. Основните цели на Европейския център за транспортни политики включват целенасочени инспекции за пътна безопасност, използване на научен подход при определяне на причините за загиналите при пътнотранспортни произшествия, предоставяне на независими разследвания и оценки на пътната безопасност.
През 2017 г. Русинова става учредител и член на "Институт за пътна безопасност", неправителствена организация бореща се за подобряване на безопасността по пътищата и намаляване на пътнотранспортния травматизъм на национално ниво.
През 2018 г. Диана Русинова е ръководител на специализиран екип към "Института за пътна безопасност" и под нейно ръководство в България се провежда първата целенасочена инспекция по пътна безопасност в зоната на инцидент с множество загинали и ранени (пътен инцидент с автобус на път II-16 до гр. Своге).
През 2019 г. Русинова става ръководител и автор в последствие на два специализирани доклада представляващи целенасочена инспекция по пътна безопасност в зоната на инциденти със загинали и ранени (катастрофа на път I-5 край с. Загорско, област Кърджали и пътен инцидент с шестима загинали на път I-5 в близост до гр. Крън, област Стара Загора)
Диана Русинова е и първият председател на управителния съвет на ЕЦТП, а след трансформацията на организацията е и първият председател на сдружението.
Ремонтът на бул. "Патриарх Евтимий" в София
Диана Русинова бе един от експертите измерил новоположената пътна маркировка по бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Витоша" и ул. "Проф. Фритьоф Нансен".
Ето какво написа тогава тя:
"Прегледахме и другите средства за сигнализиране. Черните колчета продължавам да не разбирам кой точно ги избра и колко далеч е от пътната безопасност този човек, но пък за сметка на това светлоотразителите по тях не са от материали за пътни знаци, а за ремаркета на тежкотоварни автомобили, т.е. не са подходящи за този вид съоръжения. С други думи - опасни са и не им е там мястото.
За пътната маркировка, е отдавна не бяхме мерили пътна маркировка с толкова ниска параметри. Изискванията за този клас улици са съответно Qd>160 в случая Qd=157 (това се отнася до дневната видимост, което означава, че до месец ще е драстично под нормата).
При нощната светлоотразителност е още по интересно. При изискване Rl>300 имаме фрапиращите стойности от Rl>22. По принцип това е нормално, защото имаме колосална загуба на перли, което показва, че са използвани продукти с много ниско качество. Което е буквално шокиращо, тъй като според информация от общински съветници до тук са били похарчени близо 1 мил лв.
Но сега на основната мисъл - преди да обясняват, че всичко било наред и измежду расистките коментари по мой адрес, горещо ги насърчавам да си проверяват изпълнителите и действията, защото това вече май не е и за съда, а за друга институция.
Още нещо, тази организация на движението освен, че е незаконна е и опасна за хората, коментираше още тя.