Дивите шофьори - виновник №1 за катастрофите. Какво да се прави: строги и бързи наказания

30.04.2025 08:55
Дни преди Великден 12-метрова статуя на Христовото разпятие бе поставена на най-натовареното кръгово кръстовище в Елин Пелин. Кметът на града Ивайло Симеонов вярва, че монументът ще намали катастрофите и ще увеличи раждаемостта. СНИМКА: ВЕЛИСЛАВ НИКОЛОВ

За 21% най-важно е да има стабилна и работеща държава, за 12% първа грижа е оправяне на лошите пътища

Шофьорите, които карат неразумно и безотговорно, и държавата, която не успява да ги вразуми - това са главните виновници за нестихващата касапница на пътя. В това са убедени над 3/4 (77%) от 6600 души, гласували в две специални допитвания на 24chasa.bg по болната тема.

Помолихме читателите си да посочат кой е най-виновен за жертвите по пътищата и какво трябва да се промени, за да спре тази война.

Пуснахме двете допитвания на сайта на вестника, след като смъртта на 12-годишната Сияна възпламени гневни протести срещу безхаберието и безотговорността на държавата и обществото.

Това даде началото на болезнен разговор

за причините за тежките катастрофи.

А междувременно излязоха данни, че само за 3 месеца от началото на годината пияни и дрогирани зад волана са убили повече хора на пътя от цялата 2024 г. според данни от МВР. Статистиката от 1 до 24 април също не е по-оптимистична - 359 катастрофи с 20 загинали и 453 ранени. А от началото на годината в 1609 пътнотранспортни произшествия живота си са загубили 105-има, а други 2025 са пострадали.

40,3% сред участниците в анкетите на “24 часа” посочват като отговорни за катастрофите недисциплинираните шофьори, а почти толкова - 36,6%, задрямалите институции, които не овладяват войната по пътищата.

Лошите пътища са посочени от 12,8%

като основен проблем.

А бавното правораздаване, което позволява убийците да се измъкват - от 5,5%. 4% избират отговора за липсата на адекватен контрол на движението по пътищата. Малцина посочват като основен виновник за проблема старите автомобили (0,3%) и пропуските в законите (0,3%).

Запитани обаче вече конкретно какво трябва да се промени, за да спре кошмарът на пътя, всеки четвърти казва: по-строги наказания за нарушителите, и тук нещата опират до

законови промени

Още една четвърт искат наказанията да са незабавни и ефикасни, тук пък стигаме до бавната съдебна система. Тоест половината анкетирани искат

наказанията да са строги, но и неизбежни

Още 21% избират обобщаващия отговор, че трябва държавата да заработи. Защото последните 4 години бяха въртележка от избори и правителства.

Оправяне на пътищата и строеж на нови е решението за 12,3% от участниците в анкетата.

8% искат да заработят истински, вместо да имитират дейност чиновниците, отговорни за пътищата и движението по тях.

А 10% избират тъжния отговор: Вече съм отчаян, не знам дали може да се промени нещо.

Други от Анализи

Ниската раждаемост - фатална за Източна Европа?

Полският хотелиер Владислав Гроховски организира специални тържества за своите клиенти, които могат да докажат, че девет месеца преди раждането на детето си са нощували в някой от неговите хотели

Предложението за гласуване с машини е стъпка напред, но не променя лошия модел

Прегледах внесения от ППДБ законопроект за изменение на ИК. Ето моите бележки. Първо, вносителите базират предложенията си на некоректната трактовка за недействителните гласове. Т. нар

ПП-ДБ и определението на Айнщайн за лудост

За последен път мнозинство в парламента спечели ОДС през 1997 г. Без нова демократична коалиция от изборите ще излезе същият мижав резултат като през 2024 г

Най-после! Ще се хапят на тези избори за доходи и данъци, не за ковид и война

Темата за бюджета ще виси над главата на бъдещите финансови министри След едни от най-масовите протести в новата демократична история на България за пореден път страната е без правителство

Газът поевтинява, а парното? (Графика)

Цената на суровината намалява вече 10 месеца, а мир в Украйна ще свали геополитическата "премия" Преди година, на 1 януари 2025 г., КЕВР вдигна цената на тока извънредно – точно в средата на

>