Костадин Димитров, кандидат за кмет на Пловдив: Най-напред се захващам със задръстванията и чистотата, те много мъчат града

02.11.2023 17:30 Радко Паунов

- Г-н Димитров, с какво ще се захванете от първия ден в община Пловдив, ако в неделя спечелите балотажа и станете кмет на втория по големина град?

- Това ме питат непрекъснато и хората, с които се срещам тези дни. И самите те ми дават отговора. Настояват веднага да бъде почистен градът. Искат спешно да се заема с градския транспорт.

Ще се захвана първо с проблемите, които най-много дразнят пловдивчани. А това са чистотата и задръстванията, както и непочистената река Марица.

Но най-първата задача е да въведа друг режим на работа в общинската администрация - служителите да приемат с усмивка гражданите.

Задачите, които чакат решение в бърз порядък,
не са малко

и ще се заема с тях още от първия ден.

- Как ще накарате превозвачите, които са свикнали на по-лек режим, да пуснат повече автобуси по линиите и хората да не висят по спирките?

- Първата стъпка е връщане на редовните разписания и строг контрол за тяхното спазване. Това е залегнало в договорите с превозвачите и ако не се изпълняват, няма да се поколебаем да ги разтрогнем. (Пловдив е единственият град, в който градският транспорт е 100% частен – б.а.)

Общината и превозвачите имат бизнес отношения. Транспортните фирми получават субсидии и компенсации за извършената от тях услуга. Ще бъдат накарани да си изпълняват ангажиментите.

- Но една от причините, която те изтъкват, е липсата на шофьори. Какви идеи имате за преодоляване на тази криза?

- Пловдив е един от големите центрове на транспортни услуги. Как могат толкова много фирми да намират шофьори за международни превози, а за автобусите да няма такива?

Ами да им вдигнат заплатите и ще намерят! Бях свидетел как водач в градски автобус продаде едно билетче 4 пъти на различни пътници. Когато въведем електронната система за таксуване, това няма да го има.

Целта ни е ясна - искаме градски транспорт като
този в Бургас и в София

В столицата също изпитват липса на шофьори, но услугата там е несравнимо по-добра от тази в Пловдив.

- Понеже това е много болна тема за пловдивчани – дайте гаранции, че преди въвеждането на всякакви екстри, като електронно таксуване, ще има поне нормален транспорт.

- Пловдив ще има редовен транспорт – чист и удобен. Автобусите ще бъдат отоплени през зимата и охладени през лятото, а шофьорите и кондукторите – вежливи и облечени прилично.

Жителите на район "Тракия" знаят, че като захванем една работа, я докарваме докрай. Намирали сме начини в много заплетени казуси да излизаме с положително решение. И за транспорта ще направим всичко възможно да имаме редовни линии.

- В неделя има балотажи и в шестте района на Пловдив. Ако районните кметове не са всички от ГЕРБ, как ще работите с другите?

- Почти сигурен съм, че ще имаме успех във всички райони. Дори и някъде да не успеем и да изберат кмет от друга политическа сила, аз няма да ги деля. Уверявам, че ще работя добре с всички.

- Мнозина твърдят, че градът е в кома. Как ще го изведете от това състояние?

- Така е, когато стопанинът го е нямало. Един дом без добър стопанин е в застой. Няма кой да реши проблемите му.

Минах през "Голямоконарско шосе", което се разширява. Видях трима работници само.
Булевард "Дунав" е разкопан, "Брезовско шос" - също.

- Как ще действате?

- Ще вляза във всеки един проблем и ще търся неговото решение. Както съм го правил досега.

Как "Тракия" може да е добър район, а градът като цяло – не

Не мога да си обясня, че в нашия район има чисто нова детска градина, построена, подготвена и обзаведена от мен, а да не е отворена и да не приема деца.

- Защо?

- Защото голямата община не я въвежда в експлоатация. Това, което трябваше аз да направя, съм го свършил. Сега в момента градината стои и чака, а в същото време деца чакат за прием.

- При този силно фрагментиран общински съвет как смятате да подходите, за да гласуват вашите предложения?

- Сигурен съм, че предложенията, които ще внасям, ще бъдат в полза на пловдивчани. Ще водя пълен диалог със съветниците.

Ще се срещам с всяка група да я убеждавам, че предложенията ще бъдат насочени към хората. И ако те гласуват "против", нека се обосноват пред гражданите.

Но съм сигурен, че ще срещаме подкрепа, защото в практиката съм показал, че работя за хората.

- Възнамерявате ли да привлечете силни юристи и специалисти по градоустройство, за да не подлагат съветниците на обструкции вашите предложения?

- Привличането на качествени специалисти е свързано с добро заплащане и с каузата "Пловдив – град на хората".
В район "Тракия" създадох силна администрация, която решаваше проблемите. Така ще бъде и в общината. Има

достатъчно добри специалисти, които ще извадят Пловдив от тази криза

В годините съм показал, че мога да привличам качествени хора.

- Пловдив е и в тежка финансова криза, която ще се стовари с пълна сила върху вас още в първите дни на вашето управление. Ще ви чакат куп неразплатени фактури и ведомости за заплати. Как ще се справите?

- Изгребването на общинските средства се дължи на множеството захванати обекти, някои от които предварително са платени, а за други няма пари и договорите така са сключени, че не могат да се разтрогнат.

Ще се опитаме да актуализираме общинския бюджет, защото е нереален. Той е с кухи приходи. Таксите, които не са увеличавани, миналата година са били 20 милиона лева, а в сегашния бюджет са заложени 80 милиона лева. Откъде да дойдат тези пари?

Местните приходи миналата година са били 172 милиона лева, а сега са заложени 240 милиона лева. Това създава възможност за нереални разходи. И се теглят кредити.
Повечето хора, които ме срещат, ми казват: "Ще ви бъде трудно."
И аз зная, че ще е така, но ще се справя.

- Поне част от разкопаните улици има ли шанс да бъдат отпушени, за да се разтовари трафикът?

- Абсолютно. Вече съм провел разговор за пробива "Модър – Царевец" и съм дал срок до 4 месеца да бъде завършен, след като бъде положена тръбата по южния обходен колектор.
За "Брезовско шосе" ще водя разговор с археолозите да приключват по–бързо и да се асфалтира. С транспортният министър съм говорил за пробива под гарата, който се осъществява от НКЖИ.
Навсякъде съм предприел действия. Улица по улица. Но едно уверявам – никога няма да предприема затваряне на толкова много участъци наведнъж. Трябва да има планиране.

Визитка

Костадин Димитров е кандидатът на ГЕРБ за кмет на Пловдив. На първия тур води убедително с 33,72% пред Ивайло Старибратов от ПП–ДБ, който има 17,90%. Той е 3 мандата кмет на пловдивския район "Тракия".

Роден е на 5 юни 1975 г. Завършил е математика в ПУ "Паисий Хилендарски". Вицепрезидент е на Българската федерация по таекуон-до ITF. Дългогодишен треньор и спортист. Семеен, с две дъщери.

Други от Интервюта

Любен Дилов: Протестът е новото ходене на черква, но само когато гласуваш, може да изискваш от "отвратителните"

Натискът на площада исторически не е раждал нищо конструктивно, но е важно, че дава енергията за промени, казва депутатът от групата на ГЕРБ-СДС Още акценти от интервюто: Нека сме честни - колко от

Димитър Радев, управител на БНБ: Еврото е инструмент, не автоматичен успех, националните политики са ключови

Доходи не се увеличават с политически решения. Политиката създава рамката, но реалният напредък идва от икономическата активност Бюджетът не е просто плансметка, а баланс на интереси и отговорности

Деси Добрева: Докато бях в “Шоуто на Слави”, учех и 2 специалности, живеех насън

- На 7 декември в зала 1 на НДК ще се съберете отново с Алекс Раева за първи път след 21 години, били сте заедно за последно в "Шоуто на Слави", какъв е спектакълът, в който ще участвате

Димитър Ганев: Румен Радев загрява на тъчлинията за избори - всички партии трябва да са притеснени

ПП-ДБ разбират, че такъв нов играч при предсрочен вот ще е техен естествен конкурент. Ще навлезе и в поле, където “Възраждане” са монополист Влизането ни в еврозоната от 1 януари не може да бъде

Доц. Владислав Миланов: Толкова тъжни статистики бележи езикът на политиците, че се отказахме да го анализираме

Отклонения в човешкото поведение стават думи на годината - не те са страшни, а явленията, които описват, казва езиковедът Още акценти от интервюто с езиковеда и преподавател в СУ: "6 - 7"

>