Учениците се справят добре с чуждите езици, но изостават по математика, физика и химия, счита Вълчев
Един от основните проблеми в училищата, където се обучават деца от малцинствата, е незнанието на български език. Това затруднява работата, както и интеграцията, заяви просветният министър Красимир Вълчев, който посети на 15 септември СУ "Найден Геров" в Пловдив, известно като Столипиновската сорбона, тъй като това е единственото средно училище в етническата махала.
6-класник го посрещна, като му посвири на йоника.
Учебното заведение се намира в този квартал на Пловдив и всичките му ученици са от малцинствата.
"Много често наблюдаваме дефицит на знания от 3 или 4 клас. Говорил съм с много преподаватели и съм помолил тези пропуски да се запълват", каза министърът. Той допълни, че само 3% от родителите, чиито деца не посещават училище, са санкционирани.
Според Вълчев най-трудните задачи пред учениците са овладяването освен на българския език, и на математиката, като основните причини за трудностите често се крият в социалната среда и липсата на достатъчно родителска ангажираност.
"Днес е по-добре в сравнение с преди 15–20 години – родителите вече проявяват по-голяма загриженост и изпращат децата си на училище. Но предизвикателствата остават", отбеляза министърът. Той сравни социалната система в България с тази в Германия, където подкрепата е по-щедра, но подчерта, че у нас усилията се компенсират с постоянна работа, убеждаване и ангажираност от страна на учителите и екипите на терен. "Всички анализи показват, че ако едно дете, което не знае български, ходи на детска градина, има много по-голям шанс да завърши училище и дори висше образование", допълни Вълчев.
По думите му очакват се промени и в матурите по математика и природни науки за 7 и 10 клас, като целта е въвеждане на повече практически задачи, за да се изграждат трайни знания.
"Нашите деца се справят добре с чуждите езици, но изостават с математиката, физиката и химията. Нужно е да увеличим часовете и да мотивираме учениците да обръщат по-голямо внимание на природните науки", каза министърът.
Той не подмина и темата за предмета "Религия и добродетели". "Програмата акцентира не върху религията, а върху уроци по човешки ценности. В смесените райони учениците ще продължат да учат заедно, да споделят празници и традиции, като целта е да се възпитават добротата и уважението, а не разделението", подчерта Вълчев.
Шефката на Регионалното управление на образованието в Пловдив Иванка Киркова каза, че към момента 230 деца не са обхванати по механизма.
Според областният управител на Пловдив Христина Янчева е най-важно разговорите с родителите, защото ако една майка или баща разбере, че е важно детето им да ходи на училище, ще бъде по-лесно за цялата система.