Лоши пътища и 3 пържоли за 490 лв. плашат туриста

14.08.2024 19:30 Сима Владимирова
Неприятното за чужденците е бавното придвижване по пътищата и липсата на магистрала до Варна.

Счупените плочки на пода в НИМ, задръстванията по морето и липсата на лифтове за зимните почивки също са негативи

Това, което чужденците не харесват на почивката у нас, е логистиката и комуникациите, споделя Венцислав Кръстев, председател на сдружение "Туризъм". Той даде пример с плочките на пода в Националния исторически музей (НИМ) в "Бояна" - отлепени, начупени. Иначе сградата е чудесна и експозициите впечатляват гостите.

Друг неприятен аспект за тях е бавното придвижване по пътищата. Няма какво да говорим за липсата на магистрала до Варна, но това не е всичко. Тази година

Слънчев бряг е разкопан точно в началото на сезона

и трансферите от единия до другия край отнемали страшно много време.

Огромни колони от автобуси, пътували от Румъния, Молдова и Украйна, няма къде и как да спрат, за да слязат туристите и да се прехвърлят в микробусите за своите хотели, коментира още Кръстев. Според експертите трябва да се построят специални логистични центрове. На границата стават задръствания заради само двете ленти за движение и оттам нататък хората се изнервят.

Що се отнася до обслужването, също има проблем, защото няма работна ръка. Внасяме от чужбина, обработката на документите на кандидатите за визи не е експедитивна, после собствениците не може да им платят, защото се бави и издаването на банкови сметки с карти. Всичко това се отразява на цялостната услуга.

Нерешен е и въпросът с регламентацията на здравната помощ. Само преди седмица семейство от Литва трябваше да плати

1500 лв. за преглед и лечение на 9-годишната си дъщеря,

която се разболяла по време на почивката им на Златни пясъци. Това беше тази година, а миналото лято се занимавахме с трите пържоли за 490 лв. - все скандали, които пречат на привличането на чужди отпускари.

Подобно е положението и при зимните почивки. Лифтовете на Витоша ги няма, този на Боровец е от 1972 г. Единствено този на Банско е съвременен, но трябва да чакат по един час за него и за влековете и това убива желанието на хората да се върнат. "Те се учудват, че не се решава проблемът", добавя Кръстев. Според него има начин това да стане и даде пример как в Ливан са купили старите съоръжения от френския курорт Куршевел, които са много добри, макар и втора употреба.

Така че има още какво да се желае, за да се качим по-нагоре в класацията за дестинации за почивки на европейците. И за това трябва стратегия и ангажирането на всички в бранша.

Други от От страната и света

Димитър Попов сглоби кабинет в "12 без 1 мин." по Коледа преди 25 г. (Снимки)

Юристът Димитър Попов (26 юни 1927 г. - 5 декември 2015 г.) е първият български премиер некомунист след 1946 г. Роден е на 26 юни 1927 г. в Кула. Произхожда от стар род

Росен Желязков отговаря на вота: Не давам оставка, защото икономиката расте - БВП нагоре с 3,2%, пети сме в ЕС (Обзор)

Борисов поиска закриване на комисията "Сорос", създадена по настояване на ДПС Правителството няма да подава оставка, защото се справя добре и под негово управление икономиката расте бързо и се справя

София взема заеми за трамваи, тротоари и пътища (Обзор)

Ремонтират булевардите “Христо Ботев”, “Дж. Баучер” и “М. Луиза” Терзиев: Децата, транспортът и кварталите са топприоритетите в бюджета на София за 2026 г

Тръмп се отказва от Европа като основен съюзник, САЩ вече няма да са лидер на света

Администрацията на президента Доналд Тръмп представи нова стратегия за национална сигурност, която описва европейските съюзници като отслабени и цели да възстанови доминацията на САЩ в западното

Завещание на седмицата: Протест, по-протест, най-протест. Или манията да се броим

Колко българи излизаха по булевардите през годините - вижте още в завещанието на

>