Думите и контекстът ще спечелят народната любов

25.01.2021 08:11 Борислав Зюмбюлев

Кампания само в медиите дава шанс за

най-честни избори изобщо

За първи път изборите, които предстоят, ще се проведат с кампания изцяло в медиите.

Няма да има концерти, няма да има раздаване на капачки и кебапчета, нито десетници ще могат да обикалят по къщите. Посланията, които имат кандидатите за народната любов, трябва да произтекат само и единствено през медиите - традиционни и социални.

Това е необичайно за организаторите на кампании, които през последните години залагаха на директния контакт с избирателя. Тази година, за да са убедителни, трябва да пратят ясни послания през медиите. Вероятно всичките тези скъпоплатени многознайковци ще почнат да им обясняват колко важен канал е тик-ток за младите.

Може би е важен за другаря Си. Освен Народната република да проследява поведението на хората по света, защото американската дълбока държава го прави с гугъл, друга полза няма. Както технологиите се развиват много и бързо и хората са все повече следени и това създава измамното усещане, че са станали по-манипулируеми - както вирусите мутират, тъй и хората изменят поведението си непрекъснато, за да оцеляват и бъдат повече свободни.

Тъй че днес изборът, който хората правят, е все по-информиран. Днес никой не решава, без да провери някое твърдение.

Нали помните как се развиха нещата с ваксините. Първоначално имаше много скептицизъм и тъпотии по социалните мрежи, след което в няколко авторитетни традиционни медии се появиха статии, които обясняваха ясно и задълбочено действието и ползата от ваксините, и днес се търсят връзки да се имунизираш, а не да избегнеш ваксината.

През 21-а година на ХХI век всичко е контекст. Ако през 1990 година е било важно да те дават по телевизията чрез кратък и въздействащ клип, през 2021-а всичко се проверява първо какво, къде и от кого е съобщено. И хората избират от надеждността на източниците.

Затова авторитетните медии наистина стават много по-важни и въздействащи. Вече няма значение лесната смилаемост на бързия видеоклип. Това, за което пееха през 1979 г. “Бъгълс” - Video killed the radio star Pictures came and broke your heart (“Видеото уби радиозвездата. Картинките дойдоха и ти съкрушиха сърцето”) през 1980 година, днес трябва да пеят Words killed the videostar (“Думите убиха видеозвездата”).

“Видеото уби радиозвездата.” Това е първият клип, излъчен по новопоявилата се през 1979 година МТV. Текстът е много показателен за едно социално явление, а именно технологичната носталгия - заслепяването по някоя технология, в случая радиоразпръскването, която кара хората да спират и да не приемат новото - в случая с песента става дума за видеоклипа.

По подобен начин все още рекламистите са заслепени от сменящите се картинки и не осъзнават, че са спрели през 1979 г., и не могат да видят, че вече думите изместват всичко останало заради културата на интернет търсачките. Както тогава не могат да забравят радиоджинглите.

Днес всяко твърдение се проверява първо в интернет. И независимо от резултата най-голямо значение за решението има източникът. Доколко е сериозен и авторитетен. Доколко лично аз вярвам на даден източник и в какъв контекст попада съобщението.

Мина времето и на фейкнюз, след като гледаме какво стана с Доналд Тръмп. Въпреки безспорните му постижения в икономиката и външната политика, той не можа да спечели медиите и сега играе голф. Никакви тролове не му помогнаха.

Не го забравяйте никога - дори автомонтьорите първо търсят какво е казано за водните помпи в авторитетни източници. Важни са думите и контекстът - тъй днес се печели народната любов. Независимо дали става дума за водни помпи, или за избори.

Затова, уважаеми политици, мислете над думите повече и над това къде ги произнасяте. Това е един от страничните ефекти на COVID-19, но за първи път ще имаме чиста кампания на посланията, а не на контакта и преките бонуси.

Това крие две вероятни възможности - липсата на кебапчета да намали избирателната активност, с всички произтичащи от това ефекти, или населението да бъде привлечено от някоя нова и разумна кауза. Когато се борят идеи, винаги има изненади и това е шанс за най-честните избори изобщо. Затова, колкото и да е трудно, мислете над идеите, а не над хитрините.

Кампания само в медиите дава шанс за най-честни избори изобщо.

Други от Мнения

Пречупване на тренда - ниските лихви спряха растежа на милионерските влогове

Вземащите кредит трябва да се съобразят с новата тенденция - лихвите ще се покачват Хората изчакват да видят докъде ще спаднат цените, за да получат по-изгодни сделки БНБ публикува редовната

Красен Станчев: Бъдещият кабинет не е на ротацията, щафета е - трябва да бъде разписано какво поема първият и какво предава

Обедняване и апокалипсис няма! Всички - без семействата с повече деца и част от пенсионерите, са по-добре в последните 2 г., казва икономистът - Държава пред катастрофа, икономика пред рецесия

Президентът си е основал звукозаписна компания и от там сега ще излязат редица нови хитове

Няколко коментара на извънредната и налудничаво динамична политическа обстановка: 1. “Да, България” винаги е била категорична, че експертният състав на правителството е това

Кабинет на ПП-ДБ само с техни министри не им дава по-добри възможности

Партиите - участнички в споразумението за излъчване на правителство от ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ са заинтересовани да постигнат балансирано представителство в предстоящия кабинет

“Букър” тежи, колкото и да ръкопляскате или да хулите

Радвам се за Георги Господинов. Книга, писана на езика свещен, достигна до световно признание. Интересни са ми тези, които обругават, без да са чели Може би думата награда иде от това, че някой

>