Елена Каназирева: Акаунт мениджърът в OLX помага за повече успешни сделки

24.09.2020 16:01

Много е важно къде се позоционират обявите, това осигурява преднина през конкурентите

В следствие на пандемията от COVID-19 на много бизнеси им се наложи да затворят търговските си обекти и да се преориентират към онлайн продажби.

Някой сектори като туристическите услуги и ресторантите бяха блокирани за дълъг период от време, но от друга страна пък се засилиха продажбите в категории като Електроника и Мода. През месец април се забеляза сериозно раздвижване в тези категории, което доведе до почти 20% ръст на новите обяви в OLX.

В тази ситуация екипът на OLX трябваше бързо да се погрижи за малките бизнеси в България. От една страна, за да помогне на съществуващите потребители на платформата да продават възможно най-успешно, а от друга да подкрепи с консултации физическите магазини и услуги как бързо да пренинат в онлайн търговията.

Ключова роля в този процес изигра екип от консултанти, които помагат на бизнес потребителите в OLX да бъдат по-успешни. Eлена Каназирева е акаунт мениджър, която разказва за опита си как и кога бизнесите да публикуват по-ефективно.

- Какво е състоянието на онлайн пазара в контекста на COVID-19, г-жо Каназирева?

- През месец март, когато хората останаха по домовете си, на много бизнеси им се наложи рязко да затворят и да се преориентират към онлайн дейност. Седенето вкъщи застраши сектори като туристическите услуги и ресторантите, но засили онлайн бизнеса като електроника и мода. През месец април забелязахме сериозно раздвижване в тези категории, което доведе до почти 20% ръст на новите обяви.

Ние от OLX разбрахме, че трябва бързо да се погрижим за малките бизнеси в България. От една страна, за да помогнем на съществуващите ни потребители да продават възможно най-успешно при нас, а от друга да помогнем на физическите магазини и услуги да минат онлайн. Ключова роля в този процес изигра нашият екип от консултанти, чиято роля е да помагат на бизнес потребителите в OLX да бъдат успешни.

- В какво се изразява работата на акаунта в OLX?

- Работата ми е много разнообразна, изисква се постоянство и разбиране на нуждите на потребителите, защото се подхожда индивидуално към отделните бизнесите. Помагам им всекидневно по телефон и имейл да позиционират и продават по-успешно в OLX платформата. Често те се обръщат към мен за съвет по отношение на дадена обява, или аз ги търся с предложение как по-бързо и успешно да продадат даден продукт или услуга. Зная малките имена на повечето от клиентите си, които продават в OLX, и комуникираме приятелски.

Важно е да се отбележи, че бизнесите, които позиционират в OLX не заплащат допълнително за акаунт мениджър, а се възползват безплатно от нашите консултации с цел да продават повече и да достигат до повече потенциални купувачи в платформата.

- С какви бизнеси, които продават своите продукти и услуги чрез OLX, работите?

- Имам клиенти, които продават автомобили, лодки, каравани, бизнеси в тази сфера. Любимата ми категория са авточастите, защото публикуват много на брой артикули и създават разнообразно съдържание на платформата. Джантите и автоаксесоарите са едни от най-търсените ключови думи в OLX, особено през пролеттта, или преди зимата. Тогава се намесвам и аз като акаунт, за да помогна предлагането да открие бързо крайния клиент, който търси в море от обяви в платформата.

Моята работа е да консултирам бизнеса, който позиционира обяви, как и кога да публикува по-ефективно, както и да съветвам какъв пакет реклама да избере, за да са по-видими обявите за потенциалната им аудитория в платформата.

- Кои са най-честите съвети, които давате на клиентите си за по-добро позициониране и представяне в OLX?

- Най-важно е къде ще се позиционират обявите им, защото така са пред конкурентите. „Топ обявата“ е подходящ инструмент за отделните подкатегории, но ако искат по-голяма показност предлагаме комбиниран „Златен пакет“, с който са видими навсякъде в платформата. Бизнес потребителите ни могат да се възползват и от безплатна бизнес страница с личен поддомейн и лого, както и банер реклама на различни с таргетиран трафик.

- Колко често се чувате по телефона с даден клиент?

- Старая се след първоначалния контакт, ако клиентът не ме потърси допълнително, да се чуя отново с него след 2-3 седмици. Понякога обаче се налага да се чуем и по няколко пъти на ден с даден потребител, според казуса му и активацията.

- Може ли клиентът да ви търси за обратна връзка, въпроси и съвет? Колко често се случва това?

- Най-често се чуваме по въпроси свързани с обявите им - как работи дадена функционалност, защо имат модерирана обява или няма ли да имаме някоя промоция, тъй като знаят че обаждайки се на нас ще получат индивидуално отношение свързано с нуждите им в профила.

- Дайде пример за с клиент, при които имате добри резултати от обща работа?

- Привлякох клиент, който разполагаше със собствен онлайн магазин, който обаче бе нискоефективен и нямаше голяма аудитория. Помогнах му да създаде хубав профил в OLX с лого, изчерпателно и интересно описание на бизнеса, както и на самите обяви. Този клиент стартира в OLX с 50 обяви. Благодарение на насоките за развитие на бизнес профила му при нас и как може да се възползват от OLX като допълнителен канал за търговия, чрез който брандът им да достигне по-широка аудитория (промотиране, реклама, пакети), започнаха да увеличават обема от предлагани продукти и в момента публикуват около 900 обяви месечно в три категории.

Този търговец изключително добре се развива в OLX и е увеличил три пъти през последните 11 месеца обема от продукти, защото е доволен от трафика, възможностите които му предлага платформата и не на последно място от интереса и продажбите, които генерира чрез нас

Най-голямата ми сделка като търговски консултант е за 10 000 обяви. Това се случи в началото на 2020 г., когато работейки с потребител повдигнахме темата за автоматичен импорт на продукти чрез Open Api. Това е публично достъпен интерфейс, който дава възможност на хора с онлайн магазини да прехвърлят автоматично продукти в профилите си при нас. И така от 250 обяви минаха на 10 000.

- Какво най-често предлагаш на клиентите си от допълнителните услуги/пакети в OLX?

- В категорията, в която аз работа автомобили, лодки и каравани потребителите залагат на пакети за допълнителни обяви, които им дават бонус обновявания, но има и такива които се възползват от допълнителните ни инструменти като промо опциите, с които да направят още по-видими обявите си.

CV

Eлена Каназирева работи в OLX България от 2016 г. Преди това е била търговец в магазин за планинска екипировка. В момента е акаунт мениджър на над 650 успешни бизнеса, които всекидневно позиционират своите обяви в най-популярната платформа за обяви у нас. Обича да кара сноуборд и колело, както и да прекарва време в планината.

Други от Мнения

Пречупване на тренда - ниските лихви спряха растежа на милионерските влогове

Вземащите кредит трябва да се съобразят с новата тенденция - лихвите ще се покачват Хората изчакват да видят докъде ще спаднат цените, за да получат по-изгодни сделки БНБ публикува редовната

Красен Станчев: Бъдещият кабинет не е на ротацията, щафета е - трябва да бъде разписано какво поема първият и какво предава

Обедняване и апокалипсис няма! Всички - без семействата с повече деца и част от пенсионерите, са по-добре в последните 2 г., казва икономистът - Държава пред катастрофа, икономика пред рецесия

Президентът си е основал звукозаписна компания и от там сега ще излязат редица нови хитове

Няколко коментара на извънредната и налудничаво динамична политическа обстановка: 1. “Да, България” винаги е била категорична, че експертният състав на правителството е това

Кабинет на ПП-ДБ само с техни министри не им дава по-добри възможности

Партиите - участнички в споразумението за излъчване на правителство от ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ са заинтересовани да постигнат балансирано представителство в предстоящия кабинет

“Букър” тежи, колкото и да ръкопляскате или да хулите

Радвам се за Георги Господинов. Книга, писана на езика свещен, достигна до световно признание. Интересни са ми тези, които обругават, без да са чели Може би думата награда иде от това, че някой

>