Какъв ще бъде сладоледът след COVID-19
Сладоледът на бъдещето е тук и той се сервира с дълги пластмасови щипци през отвор в плексигласова стена, информира ДПА.
От другата страна Паоло Константни носи защитен шлем, оборудван с пластмасова козирка, ръкавици и маска.
Можете да забравите това, което беше преди COVID-19. Трябва изцяло да реорганизираме работата ни, заяви Константини, който произвежда сладолед и е печелил награди за продукцията си.
Пред сладоледжийницата на Константни "Джелатоне" с гледка към Колизеума в Рим има ръчна машина за дезинфекция, предаде БТА.
На входа се измерва температурата на клиентите със скенер, а черни и жълти ленти на пода маркират дистанцията, която трябва да поддържат помежду си.
Италия е горда с традицията в производството на сладолед. В нормални времена, веднага след като времето се затопли, хората се втурват към сладоледжийниците. Сега обаче заради предпазните мерки похапването на сладолед започна да наподобява посещение в болница.
Опитваме се да предпазим служителите и клиентите ни, коментира Константини.
От днес Италия започна да излиза от изолацията и отново има малко свобода. Хората могат да се разхождат или да спортуват на открито, а баровете, ресторантите и сладоледжийниците отвориха за доставки.
Пиенето на кафе на бара също е част от италианската традиция, също като сладоледа. Хората обаче ще трябва да се откажат от този социален навик за малко по-дълго време и да си взимат кафе за навън.
Когато баровете отворят отново, собствениците им планират да сложат пластмасови прегради или ограничения за влизане, за да запазят социалната дистанция сред клиентите си.
Кафенетата, сладкарниците и ресторантите ще могат да отворят за клиенти едва от юни.
Това закъснение е унищожително за много от тях. Ресторантьорството е жизненоважно за Италия.
Браншовата организация Фипе (Fipe) прогнозира, че загубите на отрасъла до юни ще са общо 34 милиарда евро (37,7 милиарда долара). Дотогава могат да затворят 50 000 компании и да се закрият 350 000 работни места.