Гледките, ястията и стайлингът на 2026 г.

27.12.2025 22:00 Калина Симеонова
Матча чаят се превърна в символ на новия начин на живот.
Пилатес реформърът стана новият фитнес на страшно много хора и спортната и леко лежерна естетика е изключително модерна.
Дърво, лен, камък, керамика и текстил заменят лъскавите повърхности и студения минимализъм.

Годината, в която животът се подрежда около човека

Напитките: нашествие на матча, която измества алкохола

Храненето става по-интуитивно и по-спокойно. Вместо универсални диети хората търсят храни, които ги карат да се чувстват добре.

Според анализи на платформи за потребителски навици и хранене функционалната храна набира сила – не като добавки и прахчета, а като истинска, проста храна. Фермерски продукти, сезонни зеленчуци, чайове и напитки с успокояващ ефект стават част от ежедневието на доста хора, въпреки че шоколадът и не толкова здравословните храни винаги ще останат обичани.

Напитките също се променят – все повече хора заменят алкохола с чайове, изстискани сокове и безалкохолни вечери. Матча чаят например се превърна в символ на този нов начин на живот - заради модата или защото просто японките наистина успяват да запазят младоликия си вид, няма как да знаем. Но навсякъде през изминалата година имаше шоколади, напитки, маски за лице, а дори и мебели с цвят или вкус на този чай. 

Лежерен спорт без нужда от постижения

След години на напрежение, свръхконсумация и живот на бързи обороти светът бавно започва да търси друго: спокойствие, удобство, смисъл и мярка във всичко.

През 2025 г. хората започнаха да поставят здравето и психичното си равновесие наравно с работата и успеха. Това е както мода, така и начин да се справят с живота на висока скорост.

Все повече експерти по здраве и благосъстояние говорят за край на строгите режими, на постоянната самокритика и идеята да сме продуктивни всяка минута.

Пилатес реформърът стана новият фитнес на страшно много хора и спортната и леко лежерна естетика е изключително модерна.

През следващата година здравословният начин на живот ще стане навик.

През 2026 г. ще сме по-естествени - отпада нуждата да се доказваме постоянно – чрез дрехи, постижения или начин на живот. Остава желанието за баланс, за удобство и за истинско присъствие в собствения ни живот.

Без следване на точни трендове, качване постоянно в социалните мрежи и опити да сте такива, каквито не сте.

У дома - хаос, но естетичен, кътове и за работа, и за уединение, и за гости

Домът през 2026 г. ще е на пиедестал. След доста години, в които жилището по-скоро трябваше да изглежда перфектно и подредено, сега по-скоро автентичният леко разхвърлян апартамент е новата търсена естетика.

Според анализи на платформи за недвижими имоти и интериор хората все по-често търсят уют, тишина и естествени материали. Дърво, лен, камък, керамика и текстил заменят лъскавите повърхности и студения минимализъм.

Много домове се преустройват така, че да служат на повече от една функция – място за работа, почивка, срещи и уединение.

Нараства интересът към многофункционални пространства и към съвместно живеене на няколко поколения, но с ясно разграничени лични зони. Домът трябва да бъде практичен, но и уютен.

Пътуванията: новият лукс са селски къщи, планина и море без тълпи

Пътуванията също се променят. Според прогнози на BBC за 2026 година хората все по-често избират "бавни пътувания". Вместо да обикалят много места за кратко време, те остават по-дълго на едно място, за да усетят живота там.

Търсят се тишина, природа и смислени преживявания, а не списък със забележителности, гид и хора със селфи стикове.  Почивките, насочени към спокойствие и дигитално откъсване, стават все по-популярни.

Хората съзнателно избират места без шум, без тълпи и без постоянно присъствие на екрани. Планината, морето, малките градове и селските къщи се превръщат в новия лукс.

Петзвездните хотели, скъпите резорти и all inclusive почивките отдавна не са желаните места за релакс на доста хора.

Мода: дрехата е "дядова история" - широка, с брошка и без ток

Според анализи на Vogue и големи модни редакции дрехите отново започват да разказват история. Силуетите стават по-меки, по-свободни и по-женствени, а удобството вече не се крие, а се показва.

Дрехите не стягат и не изискват жертви. Широки панталони, ефирни рокли, наметала и свободно падащи материи изместват строгите костюми и рязко скроените форми.

Цветовете стават по-ярки. След години на бежово, сиво и "тих лукс" през 2026-а навлизат маслено зелено, тъмносиньо, керемидено, както и ярки акценти - червено, оранжево, наситено синьо.

Много дизайнери залагат на дрехи, които носят радост, а не само статус. Детайлите се връщат - брошки, колани, шалове, бродерии. Дрехата отново става начин да покажеш себе си.

Дънките запазват централно място, но вече са по-широки, по-дълги и по-удобни. Износеният вид, кръпките и леко недовършеното усещане ще са чар, не дефект.

И обувките следват тази линия - стабилни, удобни, с по-ниски токове или равни подметки. Красивото вече не трябва да боли. Така нареченият "дядов комфорт" е все по-търсен и ценен.

2026-а както за стила, така и за козметиката ще е забавна, различна и цветна. Clean girl естетиката с лек грим, много грижа за кожата и почти никакви цветове вече не е желана. Хубавите и здравослни продукти за лице обаче остават на пиедестал. По-цветният и силен грим ще е модерен, без да се отписва грижата за кожата под него.

Други от Възход и падение

В новогодишната вечер жените с мини и пайети, мъжете с ризи, но без вратовръзки

Новогодишната нощ традиционно е моментът, в който облеклото има специална роля и съчетава празничност, стил и настроение. Това е вечерта, в която облеклото не служи единствено за защита от студа или

Джулиана Гани заведе сина си на минус 29 градуса, за да види къде живее Дядо Коледа

Северният полярен кръг, който минава през селцето на добрия старец, е отбелязан с бяла линия на земята По Коледа всички си мечтаем за едно и също – сняг, тишина, светлини, Дядо Коледа и усещането

Ефектът на Батман: Супергероите ни правят по-алтруистични, твърдят учени

Когато в обкръжението ни се появи супергерой, е по-вероятно да проявим готовност да помагаме на другите, съобщава сайтът на списание „Нейчър“, позовавайки се на проучване на италиански учени

Сашка Васева, която изпя "Левовете в марки", пази в тайна текста за "Левовете в евро", за да не откраднат хита

Край нея всичко е било интересно - "куфарчета с червени пари, инфлация, любов, мутри", а и днес е актуален припевът: "За кокошка няма прошка, за милиони - няма закони" Сашка Васева още не е обменила

Венета Райкова: Не съм се отказала от телевизията, ще се видим на точното място

Не съм се отказала от телевизията, ще се видим в точното време, на точното място! Аз съм една от вас. Весела Коледа и сбъдвайте мечтите си! Това написа тв водещата Венета Райкова в личния си профил

>