Гроздан Караджов: Искаме да запазим мрежата на пощите, а нямаме право да платим реалните разходи. В капан сме

15.09.2025 17:59
Вицепремиерът и министърът на транспорта Гроздан Караджов по време на среща с полския си колега Кшищоф Гавковски, който също е заместник министър-председател.

България и Полша срещат еднакви проблеми, свързани с финансирането и модернизацията на държавните пощенски оператори, заяви вицепремиерът и министър на транспорта

„Искаме да запазим развитата пощенска мрежа, а в същото време нямаме право да плащаме реалните разходи и това води дружеството в сериозни затруднения", това заяви вицепремиерът и министърът на транспорта Гроздан Караджов по време на среща с полския си колега Кшищоф Гавковски, който също е и вицепремиер. 

Караджов подчерта, че "Български пощи" има над 3000 клона, които предоставят универсалната пощенска услуга, а по европейските правила субсидията на годишна база за тази дейност не може да надвишава 15 млн. евро. „Хванати сме в капан, при който, за да изпълнява възложената му задача от държавата, дружеството трябва да трупа дългове", каза още Караджов.

Вицепремиерът Гавковски обясни, че Полша има същия проблем с пощите. Те имат 30 000 обекта, в които работят 50 000 души. Общо в сектора са заети около 100 000 човека и през 2024 г. полската страна също е поискала разрешение от Европейската комисия за държавна помощ.

Двамата вицепремиери обсъдиха и укрепването на транспортните и цифрови връзки по направлението  Север-Юг. „Една естествена бариера, каквато е река Дунав, трябва да бъде преодоляна с повече мостове между България и Румъния. Трябват ни мостове на всеки 70 км. В момента те са само два  т.е. крайно недостатъчни", допълни българският вицепремиер. Полският му колега изрази готовност за сътрудничество, пълна подкрепа за коридорите Север-Юг, както и за развитието на цифровата инфраструктура по тези направления.

Гроздан Караджов посочи, че предстои изграждане на широколентова свързаност между Средиземно и Черно море със спечелено финансиране по Механизма за свързана Европа. Предвидено е цифровата инфраструктура да минава през Гърция, България, Румъния, Молдова и Украйна. Планира се и изграждането на подводен кабел по Черно море между България и Грузия. Вицепремиерът Гавковски изрази желание Полша също да се включи към горните два проекта за оптични кабелни системи.

Други от От страната и света

КМГ: Железопътният товарен транспорт в Китай отчита стабилен ръст за 11 месеца

Железопътният товарен транспорт в Китай е запазил стабилен ръст през първите 11 месеца на 2025 г., като е допринесъл за намаляване на логистичните разходи и за стабилното функциониране на

Спасяват турист, паднал в пропаст край връх Вихрен

Турист падна в пропаст край връх Вихрен в Пирин планина. Към мястото на инцидента вече се придвижват двама души от отряда на ПСС в Банско. Те са бил качени с хеликоптер с цел по-бързо да стигнат до

Делян Пеевски: Заради политически чадър от ПП-ДБ пуснаха директора Евтимов

"Заради политически чадър от ППДБ, СРС пусна на свобода директора, обвинен в незаконно заснемане на видеа от ученически тоалетни", това се казва в позиция на лидерът на ДПС-Ново начало Делян Пеевски

Гроздан Караджов: Закъснелият влак на ПП-ДБ забави собствената им реформа в БДЖ

Декларацията на ПП–ДБ по повод конкурса за обществена пътническа железопътна услуга е ярък пример как те могат два пъти да настъпят една и съща мотика – първо в управлението, сега в опозиция

На 22 февруари догодина ще избират кмет на пазарджишкото село Мало Конаре

Частични избори за кмет на село Мало Конаре, община Пазарджик ще има на 22 февруари 2026 г. Това гласи указ на президента Румен Радев. Извънредните избори се налагат

>