Битката ЦСКА - “Левски” се пренесе от терена под земята

11.04.2025 21:30 Едуард Папазян
Феновете на ЦСКА си имат вече спирка, макар и на наземния транспорт. Но искат и метростанция.
Работите по разширяването на третата подземна линия в София близо до стадион “Георги Аспарухов” вървят с пълна сила. Там някъде ще е и едноименната метростанция. СНИМКИ: ЙОРДАН СИМЕОНОВ

Цесекарите си имат метространция в... Токио

След като видяха, че на терена футболната битка между така наречените столично-национални грандове “Левски” и ЦСКА предизвиква мижави емоции, феновете на двата отбора я прехвърлиха под земята.

А именно - “червените” искат проектираната спирка на разширението на линия 3 на метро между булевардите “Шипченски проход” и “Асен Йорданов” да се казва “ЦСКА”. Според първоначалното решение тя трябва да бъде кръстена именно “Шипченски проход”. Между другото, спирката на наземния транспорт се казва именно “СК ЦСКА”.

Тук прозира елементарна запалянковска ревност - беше решено друга от станциите на същата линия да се казва “Георги Аспарухов”. А футболистът е легенда на “Левски” и именно на него е кръстен клубният стадионя̀ близо до който в момента се копае за разширението на третата линия.

Един вид, как така левскарите ще си имат спирка, даже спирка и половина, защото в името на една друга - “Национален стадион “Васил Левски”, присъства името на националния герой, на когото е кръстен “синият” клуб, а цесекарите ще останат капо?

Явно този “червен” гняв предизвика определени опасения у кмета Васил Терзиев. Той върна на общинските съветници за преразглеждане решението за имената на бъдещите метростанции.

Но в крайна сметка това е буря в чаша вода. Никой от пътуващите в метрото не се интересува от имената на станциите, стига предлаганата услуга да е читава. Като пътувал много по света, особено в Европа, съм виждал примери и в двете посоки. Например единствените две спирки в Лондон, кръстени на отбори, са “Арсенал” и “Уест Хем”, но останалите не мрънкат. Да не говорим, че в Париж една все още се казва “Сталинград”, ама никой не протестира.

И все пак цесекарите си имат своя метростанция. Една от спирките в токийското метро се казва “Камата”...

Работите по разширяването на третата подземна линия в София близо до стадион “Георги Аспарухов” вървят с пълна сила. Там някъде ще е и едноименната метростанция.

Други от Анализи

Най-после! Ще се хапят на тези избори за доходи и данъци, не за ковид и война

Темата за бюджета ще виси над главата на бъдещите финансови министри След едни от най-масовите протести в новата демократична история на България за пореден път страната е без правителство

Газът поевтинява, а парното? (Графика)

Цената на суровината намалява вече 10 месеца, а мир в Украйна ще свали геополитическата "премия" Преди година, на 1 януари 2025 г., КЕВР вдигна цената на тока извънредно – точно в средата на

Число на деня: 11% са GenZ избирателите (Графика)

Как се групират поколенията в България? На този въпрос отговаря икономистът Иван Люцканов в сайта zemlevezh.com, на който е основател. Той изчислява дяловете на различните генерации у нас над 18 г

Цените растат. Но не заради еврото

Цените на плодове, зеленчуци, основни стоки, някои услуги и медикаменти растат, но причините не са във въвеждането на еврото. Факт е, че част от тях драстично поеха нагоре

Българите в шпионажа на Марсалек: агенти или полезни идиоти

Когато през 2014 година Цвети Дончева се мести във Виена, за да помага на майка си, тя надали e подозирала, че 12 години по-късно ще трябва да застане пред съда

>