Фирми посредници вземат до 45% комисиона от компенсацията на авиокомпаниите

21.01.2025 18:10 Христо Николов
При закъснение на полет авиокомпаниите дължат обезщетение, но много често пътниците делегират правото да го получат на фирми посредници.

В авиацията вече е пълно с фирми посредници, които ще ви отменят във всички разправии около изплащането на компенсация за закъснял полет или изгубен багаж, но никоя от тях не прави това даром. Комисионите обичайно са 20-30%, но често стигат и до 45% от сумата.

В интернет е пълно с реклами на такива фирми, като най-често с огромни букви и цифри обявяват, че получавате 400 евро - колкото е дължимата сума от страна на авиокомпанията при закъснение на средно дълъг полет в рамките на Европа.

Обичайно такива фирми карат клиентите да подпишат стандартен формуляр, че пътникът преотстъпва правото за получаване на компенсация на фирмата. С възможно най-дребен шрифт са набрани общите условия, при които работят, и от тях се вижда, че след получаване на обезщетението пътникът ще се получи в банковата си сметка определен процент от компенсацията.

През последните години представители на такива фирми масово причакват пътниците по летищата в Европа, като обикновено раздават формуляри за попълване на място. Тъй като нямат достъп до самите гейтове, обикновено изчакват пътниците на “Пристигащи” и щедро предлагат да поемат цялата работа по издействане на компенсацията.

Когато самолетният билет е купен през туристическа агенция, обикновено тя също поема работата по осигуряване на компенсация за закъснял полет или изгубен или повреден багаж. Пред такъв казус се изправил наскоро читателят ни Георги В.

Купил три билета до Мадрид и обратно за семейството си. Полетът на отиване закъснял с над 4 часа и когато писал след завръщането си от екскурзията имейл на авиокомпанията, за да попита за компенсацията, оттам му отговорили, че тя вече е платена. Последвал втори имейл за уточнение на кого е платена и отговорът бил - на туроператора.

След известно време туроператорът наистина му превел парите, но вместо 1200 евро получил 700. Изяснило се, че така била обичайната комисиона на фирмата за такива случаи. Клиентът се е съгласил на това, правейки една от многото отметки при купуването на билетите, без, разбира се, да му направи впечатление с какво се съгласява.

Най-голямата и известна специализирана фирма за изплащане на компенсации в авиацията е немската Air Help. Нейните реклами много често изскачат от сайтовете на самите авиокомпании и човек на пръв поглед може да се заблуди, че става дума за част от самия процес по закупуване на самолетния билет.

Други от От страната и света

Трима пловдивчани обвинени в Битоля, че изкупуват народни носии

Било незаконна търговия с вещи, които са под защита като част от културното наследство Трима българи са обвинение в РС Македония, че изкупуват народни носии

Преодоляването на стълби вече не е проблем за инвалидните колички

Пловдивската "Добролетие" има мисия - да подобри живота на най-уязвимите Преодоляването на стълби вече не е проблем за хората в инвалидни колички благодарение на стълбищните катерачи

Росен Желязков ще участва в срещата на върха на държавите по Източния фланг

Министър-председателят Росен Желязков ще вземе участие в първата среща на върха на Източния фланг, която ще се проведе на 16 декември 2025 година. Това съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет

Определиха изпълнителите за трите обособени позиции за пътнически жп превози

Либерализацията в сектора на пътническите железопътни превози със сигурност ще продължи. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията в оставка Гроздан Караджов в предаването „Лице

Цветелина Пенева, ЦИК: За читави промени в Изборния кодекс трябва консенсус между партиите, не става за няколко месеца

За читави промени в Изборния кодекс трябва консенсус между партиите, не може такива промени да се правят за няколко месеца. Това каза пред БНТ зам.-шефката на обществения съвет към ЦИК Цветелина

>